۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
میانگین واردات کالاها از آبان امسال به ۱۰۲ هزار تُن رسیده است
رئیس کل گمرک ایران:

میانگین واردات کالاها از آبان امسال به ۱۰۲ هزار تُن رسیده است

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران می‌گوید در سال گذشته میانگین واردات در کشور حدود ۹۵ هزار تُن بود که از ۱۱ آبان ۹۹ تاکنون میانگین واردات به حدود ۱۰۲ هزار تُن در روز رسیده در واقع میانگین واردات از سال گذشته نیز فراتر رفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اشاره به کالاهای موجود در گمرک، گفت: براساس آمار کارشناسی نشده از اول فرودین ماه تا ۲۷ دی ماه ۹۹ حدود ۲۸ میلیون تُن کالا وارد کشور شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش دارد.

وی افزود: خوشبختانه با مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مصوبه شورای عالی امنیت ملی که به گمرک اجازه داده شد، کالاهایی را به صورت درصدی با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت ترخیص کند، قسمت عمده‌ی کالاهای رسوب شده ترخیص شد، این مصوبه باید استمرار داشته باشد و وزارت صمت کالاهایی که ضروری تشخیص داده می‌شود را به گمرک اعلام کند تا از تسهیلات مصوبات استفاده شود.

میراشرفی با بیان اینکه از آنجا که عمده کالاهای وارداتی مواد اولیه تولید، ماشین آلات خط تولید و کالاهای واسط هستند ما نیازمند تداوم این تسهیلات هستیم، اضافه کرد: در سال گذشته میانگین واردات در کشور حدود ۹۵ هزار تُن بود که از ۱۱ آبان ۹۹ تاکنون میانگین واردات حدود ۱۰۲ هزار تُن در روز شده است در واقع میانگین واردات از سال گذشته نیز فراتر رفته است.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: از آنجا که تصمیمات اخذ شده در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ناظر بر کالاهایی بود که تا ۱۱ آبان ۹۹ در گمرک قبض انبار شده و وارد کشور شده بودند، به همین جهت نیازمند آن هستیم که مجددا درباره برخی کالاها این مصوبه در آینده نیز تسری پیدا کند.

کد خبر: ۷۰٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha