۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
قوه ‌قضائیه به مسئله همسان‌سازی حقوق ‌بازنشستگان ورود کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

قوه ‌قضائیه به مسئله همسان‌سازی حقوق ‌بازنشستگان ورود کند

رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دولت در سال پایانی، در حالی که به انتخابات نزدیک می شویم، حقوق‌ها را بالا برده که این کار، سیاسی است و باید پرسید منبع افزایش حقوق‌های بازنشستگی کجاست؟

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه در رابطه با اینکه هرچه از بررسی بودجه ۱۴۰۰ می گذرد، نگرانی نمایندگان فزونی می گیرد، گفت: اشکالات بودجه متعدد است و هرچه اصلاح کنیم، باز هم اشتباهات پابرجاست.

وی با بیان اینکه همه مسائل را نمی توان در رسانه ها منعکس کرد، از اصلاحات قابل توجه کمیسیون نسبت به لایحه دولت سخن گفت و افزود: اعضای کمیسیون تلفیق نگران هستند که حتی اگر با وجود اصلاحات بودجه را بپذیریم، به ضرر منافع ملی خواهد بود.

رضاخواه تصمیمات دولت در لایحه را بسیار نگران کننده خواند و تصریح کرد: در وقت و زمان مناسب باید توضیح دهیم که دولت چه کرده است!

این نماینده مجلس به یک مورد از این موارد اشاره کرد و گفت: در همسان سازی حقوق بازنشستگان، سال ها بحث و بررسی صورت گرفته است و دولت مدلی تبعیض آمیز را در نظر گرفته است چراکه این همسان سازی به عده ای تعلق گرفته و به قسمی تعلق نگرفته است.

رضاخواه ادامه داد: مسئله اینجاست که نمی توانیم بودجه ی همسان سازی را برای آن دسته از افراد که مشمول این قانون می شوند، تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته تنها سه درصد بودجه عمومی به بازنشستگان دولت تعلق می گرفت و امروز این عدد به ۳۰ درصد رسیده که نشان از یک فاجعه دارد، گفت: ما هزینه های عمرانی و حقوق شاغلین را هم پیش رو داریم.

رضاخواه در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: دولت در سال پایانی، در حالی که به انتخابات نزدیک می شویم، حقوق ها را بالا برده که این کار، سیاسی است اما باید پرسید منبع شما برای افزایش حقوق های بازنشستگی کجاست؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: علی رغم اصلاحات متعددی که در بودجه اعمال کردیم، برخی از مفاد را نمی توان تغییر داد.

رضاخواه در اینباره گفت: دولت بدون مصوبه مجلس حقوق ها را افزایش داده؛ بی آنکه منبع آن را مشخص کند و البته این توقع را با وجود تبعیض های بسیار زیاد، برای افراد ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه باید به این قضیه ورود یابد، گفت: مشکل اصلی اینجاست که این روند چاله ای بسیار بزرگ برای دولت آینده است.

رضاخواه افزود: برخی از اعضای تلفیق هنوز مطمئن نیستند بودجه ۱۴۰۰ با وجود اصلاحات بسیار، مشکلات کشور را رفع کند و نگرانی های جدی نسبت به اقدام دولت وجود دارد و این آقایان باید جواب دهند که چه کرده اند!؟

وی ادامه داد: آیا قرار است منافع ملی کشور با بازی های سیاسی، هدر رود تا گروهی در انتخابات پیروز شود!؟

رضاخواه یادآوری کرد: قصد ورود به مباحث سیاسی را ندارم اما خاطرم هست در انتخابات۸۸ می گفتند در میان مردم سیب زمینی پخش شده؛ اما امروز این سیب زمینی در ابعاد بزرگ تر پخش شده است.

کد خبر: ۷۰٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      1 0
      چندین ساله حقوقهای نجومی میگرید سیاسی نیست حالایکمی بحقوق زحمت کشان مخاداضافه بشه شد سیاسی بازی
    • مستمری بگیر IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 0
      یک میلیون حقوق زمان احمدی نژاد اندازه بیست میلیون الان ارزش داشت هروقت این دولت حقوق یک مستمری بگیر را رسوند به بیست میلیون میشه گفت حقوقها افزایش پیدا کرده در این دولت
    • بیمه ای IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      0 1
      نوبخت وشریعتمداری برا افزایش حقوق کشوریهافوری تصویب میکنند وهمین وسط سال هم اجرا میکنند ولی برا تامین اجتماعی باید مردم اعتراض کنند وبرند بیرون تازه تصمیم بگیرند ازطلب خود بازنشسته ها از دولت بودجه بدهند یعنی حاضر نیستند از پول خود بازنشسته ها براشون کاری بکنند
    • بنده خدا IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      0 0
      آقای رضا خواه شما تشریف بیاورید تا بنده حقوق بسیار بسیار ناچیز 3500 خودمو بدم به شما ببینم شما میتونید 1 ماه با این چندرغاز خرجی خانواده خودتون رو بپردازید که شامل اجاره خونه میشه الی آخر شما به جای اینکه نگران چند صد هزار تومانی حقوق زحمتکشان جامعه هستید حداقل یکمی جلوی این دزدی هارو بگیرد که اینقدر دغدغه بودجه نداشته باشین.