۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
 مصرف انرژی در مازندران بالا و بهره وری پایین است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

مصرف انرژی در مازندران بالا و بهره وری پایین است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، مصرف انرژی را در کشور و استان بالا و بهره وری را پایین دانست.

مفید غلامی راد در حاشیه شورای راهبری توسعه در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طبق افق چشم انداز مقرر بود ۳۰ درصد توسعه کشور از طریق بهره وری حاصل شود، گفت: متاسفانه وضعیت خوبی نداریم و در بین ۲۵ کشور منطقه از نظر شاخص های بهره وری نیروی کار در رده ۱۲ و از نظر شاخص بهره وری سرمایه ای در رده ۲۲ قرار داریم.

وی با عنوان اینکه از نظر شاخص های بهره وری جزو کشورهای آخر منطقه هستیم، یادآور شد: از نظر مصرف انرژی چهار برابر هند و کانادا و دوبرابر چین انرژی مصرف می کنیم و مصرف میانگین سرانه آب بالا است.

غلامی راد یادآور شد: سرانه مصرف نان در سال ۱۶۰ کیلوگرم ولی در جهان ۲۵ کیلوگرم است و هدف گذاری که در برنامه سوم تا پنجم شده است این بود که قرار بود هفت درصد رشد از طریق بهره وری حاصل شود که محقق نشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: تاکنون از مجموع ۲۵ درصد حدود هشت درصد رشد از طریق بهره وری بوده است و وضعیت مازندران از نظر نیروی شاغل کار در بخش خدمات در سال ۹۰ تا ۹۸ وضعیت خوبی نداشتیم.

وی یادآور شد: ۱۱۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۰ ارزش افزوده بخش خدمات و ۳۶ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن نیز ۴۳ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده داشته است.

کد خبر: ۷۰٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha