۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۴
دولت پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد

دولت پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد

نقش سوء مدیریت ها در بورس در از بین رفتن سرمایه های مردم بسیار مشهود بوده و به همین خاطر دولت نمی تواند با فرافکنی از پاسخگویی به مجلس فرار کند، بخشی از یادداشت اختصاصی محسن علیزاده عضو ناظر شورای‌عالی بورس برای بازار است که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

محسن علیزاده؛ بازار: دولت در خصوص بورس کم کاری کرده و امروز باید به جای فرافکنی پاسخگوی سرمایه های از دست رفته مردم باشد. اینکه رئیس دفتر رئیس جمهور می گویند مجلس دخالتی در روند بورس نداشته باشد حرف صحیحی نیست چرا که مجلس دارای دو شأن قانون گذاری و نظارتی است و به همین جهت در راستای وظیفه نظارتی، مجلس می تواند کم کاری های دولت را به آنها متذکر شود.

نمایندگان مجلس توسط رای مردمی انتخاب شده اند که سرمایه گذاری خود را داخل بورس برده و به واسطه دخالت ها و همچنین عدم مدیریت صحیح، این بازار امروز دچار ضرر و زیان زیادی شده است و موکلان ما که همان مردم باشند خسارت های زیادی دیده اند.

این وظیفه بر نمایندگان مجلس واجب است که اوضاع بورس را بررسی کرده و بر روند اداره آن نظارت داشته باشند؛ طبیعتا با برخورد به اشتباهات در این بازار بر اساس وظایف خود باید از همه ابزارهایی که در دست داشته استفاده کرده و از ضرر بیشتر مردم جلوگیری کنیم.

وظیفه حفاظت و صیانت از حقوق مردم بر عهده مجلس است و با یک ادعای واعظی یا هر فرد دیگری در دولت این وظیفه از دولت ساقط نخواهد شد؛ بی تدبیری دولت در موضوع بورس نمایندگان مجلس را حساس کرد تا به وظیفه نظارتی خود در این حوزه عمل کنند.

نام کار مجلس دخالت نبوده و این نظارت است؛ حتی مجلس هم به موضوع بورس وارد نشود، همه به خوبی می دانند که تمام عواقب و نتایج نامطلوبی که در بازار سرمایه رخ داده است مستقیما بر عهده دولت بوده و دولت باید پاسخگوی اوضاع نابه سامان بورس در چند ماه گذشته باشد.

حتی اگر دولت تغییر کند، باز هم باید مسئولان در دولت دوازدهم پاسخگوی اتفاقات بورس باشند چرا که مردم به تشویق آنها سرمایه خود را در بورس قرار داده و از طرف دیگر تصمیمات غلط این افراد باعث از بین رفتن بخش زیادی از سرمایه های مردم شده است.

دولت همیشه برای فرار از پاسخگویی از چنین ادبیاتی استفاده کرده است و این بار هم به دنبال نهاد و یا جریانی است که نتیجه و عواقب ریزش بورس و از دست رفتن سرمایه های مردم را به گردن آن بیندازد.

مردم بیشترین گلایه ها را نسبت به بورس و وضعیت آن دارند و بارها از نمایندگان خود خواسته اند جلوی ناکارآمدی ها را بگیرند؛ ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوعاتی که دغدغه این روزهای مردم شده است، بی تفاوت باشیم.

در حالی که حرکت نقدینگی مردم به سمت بازار سرمایه می توانست باعث جهش تولید شده و چرخ تولید را به حرکت در بیاورد اما با یک سوء مدیریت، اعتماد مردم از این بازار سلب شده و هر روز سرمایه های مردم با افت شدید از این بازار خارج می شوند.

کد خبر: ۷۰٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha