۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
۱۱ هزار تن انواع آبزی در ماهنشان تولید می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۱۱ هزار تن انواع آبزی در ماهنشان تولید می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در سال بیش از ۱۱ هزار تن انواع آبزی تنها در ماهنشان تولید می‌شود، گفت: ۷۰ درصد آبزی استان در این شهرستان تولید می‌شود.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مرکز شیلات استان زنجان در تولید انواع آبزی رتبه دوم کشوری را دارد،گفت: در سال بیش از ۱۷ هزار تن انواع آبزی در استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان ماهنشان بیشترین تولید آبزی در استان زنجان را دارد،اظهار کرد: در سال بیش از ۱۱ هزار تن انواع آبزی تنها در شهرستان ماهنشان تولید می شود که معادل ۷۰ درصد می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از وجود ۶۰۰ مزرعه آبزی پروری در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: در سال بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان عاید آبزی پروران در شهرستان ماهنشان می شود و تولیدات انواع آبزی به استانهای مختلف تهران،کرج و قزوین ارسال می شود. 

تاراسی تاکید کرد: استان زنجان در بین استانهای شمالغرب کشور در تولید ماهیان سردآبی رتبه اول کشور را دارد. 

وی از اشتغال دو هزار نفر در صنعت آبزی پروری در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت: کارخانه بسته بندی و فرآوری محصولات آبزی پروری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در زمینه خوراک آبزیان هم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده درصدد این هستیم تا تولید انواع آبزی در استان افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۷۰٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha