۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
پیشنهاد ۱۵ محوری برای اصلاح ساختار در بودجه سال آینده
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس مطرح کرد

پیشنهاد ۱۵ محوری برای اصلاح ساختار در بودجه سال آینده

نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس در یادداشتی به تشریح انواع برخوردهای پیش روی مجلس یازدهم برای مواجه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و انتخاب راهی سخت‌تر و مفیدتر یعنی تصویب و اصلاح بودجه سال آینده در مجلس برای کمک به مردم، توسط ریاست مجلس و نمایندگان پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در یادداشتی ضمن تشریح انواع برخوردهای پیش روی مجلس یازدهم برای مواجه با لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و انتخاب راهی سخت‌تر و مفیدتر یعنی تصویب و اصلاح بودجه سال آینده در مجلس با هدف کمک به مردم و دولت بعدی توسط ریاست مجلس و نمایندگان انقلابی، نوشت:

«مجلس یازدهم در مواجهه با لایحه تقدیمی دولت ۳ نوع برخورد را پیش رو داشت. اول، تصویب بی‌قید و شرط لایحه تقدیمی دولت که به دلیل اشکالات متعدد به اذعان کارشناسان و متخصصان، تصویب لایحه ناتراز بودجه امکان‌پذیر نبود. دوم، رد بودجه که برای مجلس کار راحت‌تری بود اما برای شرایط کشور مناسب و راهگشا نبود. بنابراین رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی نمایندگان انقلابی و کمیسیون تلفیق بودجه، راه سخت‌تر و مفیدتری را برای کمک به مردم و دولت بعدی انتخاب کردند، که عبارت بود از تصویب کلیات و اصلاح مفاد لایحه.

لازم است، تشکر ویژه‌ای از اعضای کمیسیون تلفیق داشته باشم که انصافا در تعامل با ارکان مجلس و دولت، تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه‌ای را داشتند. در جلسات مشترکی که با ریاست مجلس داشتیم، شاهد زحمات تخصصی و عالمانه این عزیزان برای بهبود وضعیت معیشت مردم و خانواده‌ها، افزایش اشتغال و هدایت منابع عمومی به سمت گروه‌های متوسط و کم برخوردار بودیم.

ان‌شاءالله پس از اتمام کار در کمیسیون تلفیق بودجه، نتیجه اقدامات این عزیزان به صحن خواهد آمد و نمایندگان مجلس، تصمیم نهایی خود نسبت به لایحه تقدیمی دولت را اتخاذ خواهند کرد. امیدوارم دولت هم این رویکرد مشفقانه مجلس را قدر دانسته و در ماه‌های پایانی کار خود، همراهی خوبی با نمایندگان ملت داشته باشد.

یکی از ویژگی‌های مجلس یازدهم، تلاش برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور بود که رهبری معظم انقلاب در خصوص آن مکررا به دولت و مجالس قبلی تاکید فرموده بودند. مجلس انقلابی با اهتمام ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی، در پی لبیک به منویات معظم له، دستورهای لازم را صادر کردند.

براین اساس حدود ۵ ماه کار تخصصی انجام شد و ۶۰ محور برای اصلاح ساختار بودجه احصاء شد؛ که قرار است در یک برنامه ۴ ساله اعمال شود. امسال هم در برش سالانه حدود ۱۵ محور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسط نمایندگان محترم پیشنهاد شده که در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.»

کد خبر: ۷۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha