۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
زندگی و رنج مردم در موج سوم همه گیری| کرونای انگلیسی تهدیدی جدی است
اشپیگل آلمان مطرح کرد:

زندگی و رنج مردم در موج سوم همه گیری| کرونای انگلیسی تهدیدی جدی است

موج سوم کرونا در حال حاضر بسیار سخت تر از موج دوم به کشور ضربه زده و هنوز مشخص نیست که آیا وحشتناک تر از موج اول خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، پایگاه «اشپیگل» آلمان در مطلبی به قلم «اشتفن لودکه» دشواری تداوم همه گیری کرونا را مورد بحث قرار داده است. در این مطلب نویسنده می گوید: موج سوم کرونا با شدت زیادی اسپانیا را درنوردیده است. در حالی که ایتالیا، فرانسه و آلمان با اقدامات سخت گیرانه منحنی آمار ابتلا را به پایین کشیدند، شدت رشد این بیماری در اسپانیا همانند چند هفته پیش در انگلیس بسیار زیاد می باشد.

موج سوم در حال حاضر بسیار سخت تر از موج دوم به کشور ضربه زده و هنوز مشخص نیست که آیا وحشتناک تر از موج اول خواهد بود. در برخی مناطق، بیمارستان ها همانند بهار دیگر جای خالی نداشته و بیمارستان های صحرایی مجددا در حال راه اندازی هستند.

افزایش تعداد عفونت ها هنگامی شروع شد که موج دوم هنوز کاملا تمام نشده بود. در حالیکه شمار مبتلایان آرام بالا می رفت، در تعطیلات سال نو هیچ یک از قوانین کرونا رعایت نگردید و در نتیجه این ویروس دوباره شدیدا شیوع پیدا کرد.

در پاییز، برخی مناطق اسپانیا با محدودیت هایی نسبتا ملایم موفق به کاهش سرعت موج عفونت ها شده بودند و این کشور خوشحال بود که مجبور نشده بار دیگر اقتصاد را به خاطر قرنطینه تعطیل کند. اما به نظر نمی رسد این بار همان محدودیت ها کافی باشند.

بسیاری از مناطق اسپانیا از وزیر بهداشت درخواست وضع اقدامات سختگیرانه تر کردند. دولت مرکزی به آنها اختیاراتی در این زمینه داده اما محدودیت های زیادی را برایشان تعیین کرده است. برقراری مقررات منع رفت و آمد فقط از ساعت ۱۰ ممکن است، در حالی که بسیاری تمایل داشته زودتر این ممنوعیت را برقرار کرده یا قرنطینه ای سختگیرانه اعمال کنند، زیرا معتقدند این تنها راه جلوگیری از فروپاشی سیستم بهداشتی است.

وزیر بهداشت این درخواست ها را رد کرده و دولت مرکزی اسپانیا خوش بین است. مسئولان اطمینان می دهند نشانه هایی مبنی بر کاهش سرعت رشد منحنی ابتلا وجود دارد و شاید تا پایان این هفته نقطه اوج پشت سر گذاشته شود.

استراتژی دولت مخاطره آمیز است، زیرا بدون قرنطینه، شمار مبتلایان کندتر از بهار کاهش می یابد. ویروس جهش یافته انگلیسی که مسری تر و احتمالا کشنده تر از انواع متداول قبلی است، تهدید اصلی به شمار می رود.

کد خبر: ۷۰٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha