۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
انجام بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد کشور با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون یورویی
گزارش خبری؛

انجام بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد کشور با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون یورویی

بناب- بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد کشور با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی در بناب انجام می شود.

بازار، گروه استان ها؛ نمایندگان استان آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور در این مجتمع از خطوط تولید آن بازدید و در جریان طرح های توسعه ای مگا پروژه گسترش فولاد شهریار قرار گرفتند.

با احداث ۶ طرح توسعه ای بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد کشور در مجتمع فولاد صنعت بناب صورت می گیرد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید به طرح های توسعه ای اشاره کرد و گفت: گروه مالی گردشگری با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی و اجرای ۶ طرح توسعه ای در قالب شرکت گسترش فولاد شهریار اقدام نموده و قراداد اجرای آن را با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) منعقد کرده است.

این گزارش می افزاید، رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با تحسین برانگیز خواندن توسعه فولاد بناب گفت: سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی بخش خصوصی در حال حاضر امری قابل توجه و با اهمیت بوده و توسعه فولاد صنعت بناب تحسین برانگیز است و نهایت تشکر و قدردانی را در این زمینه داریم و در مجمع نمایندگان استان آماده هرگونه مساعدت و همکاری برای رشد و بهبود تولید و نیز رفع مشکلات واحد های تولیدی هستیم.

اجرای طرح ساماندهی بازار فولاد
یوسف داوودی سپس با اشاره به طرح ساماندهی بازار فولاد اذعان کرد: اقدامات و بررسی های لازم در خصوص ساماندهی بازار فولاد انجام شده است و باید کنترل های لازم برای مدیریت بازار و حمایت از مصرف کنندگان را مد نظر قرار دهیم.

بنابراین گزارش، مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب نیز با معرفی این مجموعه فولادی و شرکت های تابعه آن، از تولید ۸۵۰ هزارتنی در سال جاری خبرداد و افزود: با بهره گیری از ۷ خط نورد و دو واحد ذوب و ریخته گری در قالب ۵ شرکت تابعه این مجتمع توانسته ایم تا الان ۷۵۰ هزارتن محصول تولید کنیم که در تاریخ ۱۰ سال فعالیت این شرکت بی سابقه بوده و با عمل به شعار سال تا پایان سال ۹۹ به عدد ۸۵۰ هزار تن خواهیم رسید که این میزان در سال آتی به یک میلیون ۲۰۰ هزارتن ارتقاء خواهد یافت.

بابک علیزاد شهیر با اشاره به افزایش ۲ برابری صادرات تصریح کرد: با توجه به میزان تولید فولاد کشور، نیاز مصرفی و مازاد تولید جهت صادرات طبیعی است و در این زمینه برنامه داریم و با توجه به شرایط جغرافیایی، نزدیکی به مرز، تولید محصول کیفی و رقابتی، افزایش ۲ برابری صادرات را شاهد بوده ایم که این میزان نیز در سال آتی افزایش خواهد یافت و با ارزآوری و توسعه صادرات غیرنفتی کشور سهم به سزایی را ایفا خواهیم کرد و بر همین اساس این واحد تولیدی به عنوان یکی از صادرکنندگان نمونه استان انتخاب شده است.

اصلاح قوانین مرتبط با تولید و صادرات ضروری است
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در پاسخ به نمایندگان در خصوص مسائل و مشکلات مجموعه خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه، اصلاح قوانین مرتبط با تولید و صادرات، تمهیدات و مشوق های لازم در جهت تسهیل امورات تولیدکنندگان  و تأمین برق برای واحدهای تولیدی در حال حاضر ضرورت دارد که نمایندگان محترم مجلس توجه ویژه داشته باشند.

علیزاد شهیر در خاتمه با اشاره به وضعیت فعلی مجتمع اذعان کرد: با حمایت مدیران ارشد گروه مالی گردشگری و با سعی و تلاش همکاران در سال جاری کارخانه به سوددهی رسیده و با افزایش سرمایه لازم و مستهلک شدن بدهی های بانکی، امسال وارد بورس خواهیم شد.

افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید
این گزارش حاکی است، مدیرعامل گسترش فولاد شهریار نیز در این دیدار به تشریح پروژه ها پرداخت و گفت: با توجه به توانمندی و پتانسیل مجتمع و برخورداری از نیروی جوان و متخصص و امکان ایجاد طرح های توسعه ای در راستای تکمیل نمودن زنجیره تولید در گروه مالی گردشگری، قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای احداث این طرح ها در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی شاهد بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوص در حوزه فولاد کشور هستیم.

امین رفیعی با اشاره به افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید با ایجاد این طرح ها افزود: با بهره برداری از این پروژه ها در آینده شاهد افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال یک هزار نفر بصورت مستقیم خواهیم بود.

به گفته وی این پروژه ها شامل پروژه زیر سقفی ذوب شاهین و افزایش تولید ۲ برابری، احداث بارانداز ریلی اختصاصی مجتمع به منظور حمل مواد اولیه و محصول، ایجاد اکسیژن پلنت با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب، احداث کارخانه فرو آلیاژ، فرو سیلیس و سیلیکو منگنز، ذوب یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی برای تولید اسلب و بیلت و همچنین احداث خطوط نورد ورق یک میلیون و ۴۵۰ هزار تنی است که در منطقه و شمال غرب کشور تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شهرستان بناب یکی از مناطق صنعتی در شمال غرب کشور است که پتانسیل ها و ظرفیت های بالایی در صنعت تولید فولاد دارد.

کد خبر: ۷۰٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha