۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
موج روانی تولید مسکن حباب قیمت را تخلیه می‌کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

موج روانی تولید مسکن حباب قیمت را تخلیه می‌کند

بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معتقد است تاثیر روانی طرح جهش تولید مسکن به دلیل تعداد عرضه مسکن در کشور و حمایت‌هایی که در این حوزه پیش بینی شده تا حدودی موجب تخلیه شدن حباب قیمتی مسکن خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، با اشاره به توقف روند نزولی قیمت مسکن، گفت: بازار مسکن دارای رکود تورمی است؛ علی‌رغم اینکه در ماه‌های اخیر شاهد کاهش چند درصدی قیمت مسکن بودیم اما این روند نیز متوقف شده است که علت آن را می‌توان در افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعم از سیمان و فولاد دانست.

وی با بیان اینکه در افزایش قیمت مسکن و یا توقف روند نزولی آن، جو روانی و اقتصادی جامعه نیز موثر است، افزود: تاثیر روانی طرح جهش تولید مسکن به دلیل تعداد عرضه مسکن در کشور و حمایت‌هایی که در این حوزه پیش بینی شده تا حدودی موجب تخلیه شدن حباب قیمتی مسکن خواهد شد.

تدبیر کمیسیون عمران در طرح جهش تولید مسکن برای تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، به ضرورت تقویت قدرت خرید خانه اولی‌ها اشاره و تصریح کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن، برای بهبود قدرت خرید خانه اولی ها، اقشار نیازمند و دهک‌های پایین برنامه‌هایی اعم از ارائه زمین رایگان، تسهیلات کم بهره، تخفیفات پروانه‌های ساختمانی، اجاره ۹۹ ساله پیش بینی شده است. همچین سقف وام خرید مسکن نیز مورد توجه قرار گرفته که دولت می‌تواند آن را تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد از طرفی زمان بازپرداخت وام نیز ۲۰ ساله پیشنهاد شده اما بنده معتقدم تا ۲۵ سال نیز برای کاهش اقساط وام قابل افزایش است. این موارد تاثیر خوبی بر خانه دار شدن خانه اولی‌ها و دهک های پایین جامعه خواهد داشت.

وی در رابطه با افزایش چشمگیر قیمت خانه در پایتخت و ناتوانی اقشار کم درآمد برای تهیه خانه با وجود تسهیلات خرید، خاطرنشان کرد: وجود شهرهای جدید اطراف تهران می‌تواند به اقشار کم درآمدی که توانایی خرید خانه در مرکز شهر را ندارند، کمک کند. از طرفی در طرح جهش تولید مسکن به دولت اجازه داده شده که در صورت نیاز املاک خارج از شهر را که در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار دارد با تغییر کاربری به امر مسکن اختصاص دهد. این موضوع در اختیار وزارت شهرسازی و شورای عالی مسکن بود و می‌توانند در حوزه مذکور سیاست گذاری مناسبی داشته باشند.

کد خبر: ۷۰٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha