۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
شتاب در توسعه صنعت ریلی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیرعامل شرکت راه‌آهن عنوان کرد

شتاب در توسعه صنعت ریلی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان

رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن از بررسی ۳۰ طرح اولویت دار در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن خبر داد و اظهار کرد که با همت همکاران فنی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، سرعت توسعه و پیشرفت را در صنعت ریلی افزایش خواهیم داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات با موضوع صنعت ریلی، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، تاکنون ۱۷۶ مسئله پیش روی این صنعت را با حضور کارشناسان و مدیران شناسایی کردیم و اکنون ۳۰ مساله اولویت‌دار، در دست بررسی کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار دارد.

وی افزود: در کارگروه‌های ما ترکیبی خاص از دانشگاهیان، بازنشستگان و صاحبان تخصص حضور دارند و از نظرات آن‌ها در صنعت ریلی به‌منظور پیشرفت آن در همه عرصه‌ها استفاده می‌کنیم.

رسولی گفت: از نمایندگان بخش خصوصی و همچنین دانشمندان در این زمینه همواره در جلسات دعوت می‌کنیم تا در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن حضور پیدا کنند تا از نظرات و تخصص آن‌ها در حوزه پیشرفت ریلی بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری از اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال افتتاح شد، گفت: این مرکز در حوزه علم و فناوری و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از امکاناتی که در این بخش وجود دارد، سعی می‌کند بخش ریلی را در حوزه فناوری ارتقا دهد.

وی اظهار کرد: در حوزه تولید داخل هم با رهنمودهای اعلام شده، گام‌های بلندی را در صنعت ریلی برداشته‌ایم و با طراحی سامانه جامع جهش تولید در صنعت ریلی را تقویت خواهیم کرد.

رسولی گفت: با همت همکاران فنی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح جهاد خودکفایی سرعت توسعه و پیشرفت را افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز یازدهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری است. ما سعی داریم هر سه‌شنبه این مراسم برگزار شود و در آینده نزدیک تبدیل به یک رویه در صنعت ریلی شود، امیدواریم این جلسات را در سطح بین‌المللی و خاورمیانه ارتقا دهیم.

 وی گفت: از طریق فضای مجازی این مراسم هر هفته دنبال می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ای که در دستور کار داریم از ظرفیت متخصصان داخل کشور هم استفاده شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما از استعداد جوانان در حوزه راه‌آهن استفاده می‌کنیم و سعی خواهیم کرد نهادهای تسهیل کننده را در این بخش تقویت کنیم و با شناسایی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بازار فناوری ایجاد شود.

رسولی عنوان کرد: اکنون در شرکت راه‌آهن واحد ارتباطات دانشگاه ایجاد کرده‌ایم و مسائل علمی و تخصصی دانشجویان و پایان‌نامه‌های آن‌ها در حوزه صنعت ریلی را بررسی و از ظرفیت آن‌ها در این بخش استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۰٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha