۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
ترانسشیپ کالا از ایران به آذربایجان حذف شد
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری:

ترانسشیپ کالا از ایران به آذربایجان حذف شد

هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری گفت: طبق تفاهم فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، رویه انجام ترانسشیپ کالا در مرزهای کشور آذربایجان حذف و امکان حمل یکسره تا مقصد نهایی در قلمرو آن کشور فراهم شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی این سازمان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در جهان، ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برای حمل کالا به مقصد کشور همسایه، ناچار به انجام رویه ترانسشیپ بود که مشکلاتی را نیز در صادرات و حمل‌ونقل جاده‌ای دو کشور ایجاد کرده بود.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: با عنایت به عزم و اراده دو کشور دوست و همسایه برای همکاری‌های دوجانبه این مانع با مذاکرات انجام گرفته در بخش حمل و نقل جاده‌ای و دستیابی به تفاهم طی چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان برطرف شد.

گفتنی است، ترانسشیپ نوعی حمل نقل است که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل‌ونقل ورودی به یک وسیله حمل‌ونقل خروجی منتقل می‌شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شایان ذکر است سال گذشته بالغ بر ۲۵ هزار دستگاه کامیون ایرانی حامل کالای صادراتی کشور به جمهوری آذربایجان وارد شدند و با حذف ترانسشیپ مرزی کالا، مشمول این تغییر رویه خواهند بود.

کد خبر: ۷۰٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha