۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
فروش شماره تلفن کاربران فیسبوک در تلگرام!

فروش شماره تلفن کاربران فیسبوک در تلگرام!

به تازگی فردی به دیتابیس کامل شماره تلفن کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کرده و آن ها را در تلگرام به فروش گذاشته است!

بازار؛ گروه فناوری ارتباطات: به گزارش TheVerge، اخیراً فردی توانسته است به پایگاه داده اصلی شماره تلفن کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کند. این فرد در یک بات تلگرامی این اطلاعات را به فروش گذاشته است! به گفته کارشناسان این مشکل به مشکلات امنیتی پیش آمده فیسبوک در سال ۲۰۱۹ مربوط می شود.

محقق امنیتی آلون گال در خصوص این آسیب پذیری ادعا کرده که فرد کنترل کننده ربات تلگرامی فروش شماره تلفن ها، به شماره تلفن ۵۳۳ میلیون نفر دسترسی دارد.
البته دسترسی به اطلاعات کاربران و پایگاه های داده بزرگ، به نوعی مستلزم وجود تعامل بین مالک پایگاه داده و شخصی است که قصد دارد اطلاعات را از آن خارج کند. چرا که صاحبان پایگاه داده ها هرگز همه داده های مهم و ارزشمند را در اختیار شخص دیگری قرار نمی دهند.

این ربات تلگرامی از ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرده است و به داده های ورودی های سال ۲۰۱۹ دسترسی دارد.  

ساخت بات تلگرامی بهترین راه برای فروش شماره کاربران فیس بوک به شمار می آید، زیرا امکان انجام دو کار را به طور همزمان برای فرد میسر می سازد. اگر خریدار، آی دی فرد مورد نظر را داشته و به ربات بدهد، این بات می‌ تواند شماره آن فرد را در دسترس خریدار بگذارد. یا اگر کاربری شماره تلفنی را به بات تحویل دهد، آنگاه شناسه فرد دارنده شماره تلفن برای خریدار ارسال می شود.
این فروش به صورت تکی ۲۰ دلار است و  از طرفی در ازای پرداخت ۵۰۰۰ دلار، ده هزار شماره تلفن مختلف  در اختیار خریداران قرار داده می‌شود.

کد خبر: ۷۰٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha