۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
 ۲ میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شد
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه:

۲ میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه - مدیرکل گمرکات کرمانشاه از صادرات بیش از دو میلیارد دلار کالا از مرزهای این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار،  به نقل از اداره کل گمرکات استان کرمانشاه، خلیل حیدری اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۲۲ میلیون و ۴۰۹ هزار و شش دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ تن از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: یک میلیارد و ۹۰ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۳۹۳ دلار با وزن دو میلیون و ۹۴۴ هزار و ۹۶۷ تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۱۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت ۹۳۱ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۶۱۳ دلار کالا با وزن دو میلیون و ۳۳۷ هزار و ۲۵۰ تن از طریق مرزهای استان به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

حیدری مجموع اقلام صادراتی اظهار شده در ۱۱ ماهه سال ۹۸ از گمرکات کرمانشاه را ۸۳۳ نوع کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع از گمرکات استان به ۳۳ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

کد خبر: ۷٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha