۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تولید نفت به معنای خام‌فروشی نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تولید نفت به معنای خام‌فروشی نیست

آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فشارها بر صنعت نفت در این سال‌ها بسیار زیاد بوده، با وجود این وزارت نفت گام مهمی در مسیر دانش‌بنیان کردن اقتصاد ایران برداشته است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، علی آقامحمدی، امروز (سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در آیین گشایش ششمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جهانی شویم مهم‌ترین نکته نفت است و در این مسیر باید همکاری منطقه‌ای نیز داشته باشیم، گفت: ما مخازن مشترک بسیاری با کشورهای منطقه داریم، مخازن مشترک به معنای گفت‌وگوی مشترک است.

وی افزود: فشارها بر صنعت نفت در این سال‌ها بسیار زیاد بوده و ماندگاری این صنعت با توجه به فشار حداکثری قابل ذکر و توجه است، اما این سیاست که باید با دنیا کار کرد و هم‌زمان از توان شرکت‌های ایرانی نیز بهره برد، راهکار درستی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سهم سوخت‌های فسیلی در سال ۲۰۵۰ از ۸۱ درصد به ۷۱ درصد می‌رسد و تا سال ۲۰۷۰ سهم فسیلی‌ها به ۲۵ درصد خواهد رسید بنابراین حداکثر زمان برای استفاده از انرژی فسیلی ۵۰ سال است.

آقامحمدی با بیان اینکه تولید نفت تنها به معنای خام‌فروشی نیست و می‌توان از نفت‌خام در پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها استفاده کرد، گفت: دانش‌بنیان کردن اقتصاد ایران کلیدی‌ترین کاری است که باید انجام شود و وزارت نفت با ایجاد پارک ری در این مسیر گام مهم برداشته که نشان می‌دهد مسیر درستی است.

وی صادرات فرآورده نفتی و ثبت رکورد آن را بی‌نظیر دانست و با تأکید بر اینکه مسیر درستی طی شده که باید ادامه یابد، اظهار کرد: نفت باید به ثروتی پایدار تبدیل شود، سرمایه‌های کشور نباید هدر بروند، نفت را که ثروتی خدادادی است باید با تحولات شرکت‌های دانش‌بنیان مورد استفاده قرار داد و این راهی است که ما را به نتیجه می‌رساند.

کد خبر: ۷۰٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha