۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ملاک سنجش کیفیت برنج استانداردهای ملی است
رئیس اداره آموزش استاندارد مازندران:

ملاک سنجش کیفیت برنج استانداردهای ملی است

ساری- حجازیان، رئیس اداره آموزش اداره کل استاندارد مازندران درباره کیفیت برنج های وارداتی گفت: ملاک برای سنجش کیفیت و سلامت برنج استانداردهای ملی است.

سیدرضا حجازیان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره واردات برنج خارجی و استاندارد این محصولات اظهار داشت: سازمان استاندارد بر کیفیت محصولات و فرآورده هایی که مشمول استاندارد اجباری است نظارت دارد.

وی درپاسخ به اینکه آیا ضمانت اجرایی برای استاندارد برنج وارداتی وجود دارد، گفت: درباره استانداربرنج باید دانست که در فواصل زمانی با خرد جمعی مورد بازنگری قرار می گیرد.

حجازیان تسهیل در فرایند واردات و صادرات محصولات از جمله برنج را به معنای عدول از ضوابط مقررات استاندارد ندانست و گفت: فاکتورهایی که در سلامت فراورده تاثیرگذار است به هیچ وجه در استانداردها کم یا زیاد نخواهد شد.

رئیس اداره آموزش اداره کل استاندارد مازندران کاهش ضریب استاندارد برنج های وارداتی را در سلامت محصول بی تاثیر دانست و گفت: در مبادی ورودی براساس تصمیمات بالادستی، فرآورده های وارداتی پایش و بازنگری می شود و ملاک استاندارد برای سنجش صرفا استانداردهای ملی است.

وی ادامه داد: درباره فرآورده برنج استاندارد ملی ۱۲۷ وجود دارد و کاهش ضریب استاندارد درباره درجه بندی و افت کیفیت محصول است و محصول برنج در آزمایشگاه ها پایش و ارزیابی می شوند.

بیش از یک میلیون تن برنج در مازندران تولید می شود و واردات بی رویه برنج از چالش ها و دغدغه هر ساله فراروی برنج کاران است.

کد خبر: ۷۰٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha