۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
 ۴درصد محصولات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود
استاندار قزوین:

۴درصد محصولات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود

قزوین- استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری دشت قزوین گفت: حدود چهار درصد محصولات کشاورزی کشور در استان که تنها یک درصد از مساحت کشور را دارد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صبح سه شنبه با حضور سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدایت الله جمالی پور استاندار و سیاهکلی و محمدبیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش خصوصی و دولتی در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این نشست با بیان اینکه دنیا در پی توسعه  گردشگری اقتصادی و طبیعی است، اظهارداشت : در شرایطی که دنیا به دنبال توسعه گردشگری طبیعی است و درآمدهای خوبی از این حوزه حاصل می شود،  دشت قزوین سرمایه ارزشمندی است که حدود چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین می کند.

وی بیان کرد: با وجود ظرفیت های بزرگ دشت قزوین هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه کشاورزی گویا تاکنون نتوانسته ایم بهره وری مناسب را از این دشت دریافت کنیم.

استاندار قزوین افزود: قزوین در صنعت هم پیشرو است و جزو قدیمی ترین استان هایی است که شهرک صنعتی در آن دایر شد، و صنایع بزرگ و قدرتمندی در این شهرک های صنعتی جای گرفتند.

جمالی پور عنوان کرد: تا همین چند سال پیش میتوانستیم قزوین را جزو قدرت های صنعتی کشور بدانیم چرا که حضور صنایع ارزشمند، قدمت شهرک های صنعتی و سابقه فعالیت تجاری و صنعتی مردم این شهر این جایگاه ویژه را برای قزوین ایجاد کرده بود.

وی گفت: اما به دلیل سو مدیریت و برخی مشکلات شاهد تعطیلی و چالش در برخی واحدها بوده ایم که برای حل آن اقدام شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: بخش قابل توجهی از ظرفیت اقتصادی استان در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و تعداد زیادی از این واحدهای فعال در استان قزوین زیر مجموعه شستا هستند و نوعی ظرفیت برای شما محسوب می شوند که قابلیت سرمایه گذاری دارد و با مشارکت شما می توانیم در بخش های صنعتی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

جمالی پور بیان کرد: قزوین در مسیر ۱۱ استان کشور قرار دارد و به‌زودی با افتتاح آزاد راه چرمشهر رینگ جنوب به شرق و غرب و شمال هم تسهیل و برقرار می شود.

کد خبر: ۷۰٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha