۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طرح جهش تولید در کامیاران بازدید کرد

رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طرح جهش تولید در کامیاران بازدید کرد

کردستان- رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رە) در ابتدای سفر خود بە کردستان از برنامه عملیاتی جهش تولید محصولات دیم در شهرستان کامیاران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صبح سه شنبه در بدو ورود به کردستان و در شهرستان کامیاران به همراه استاندار کردستان از طرح جهش تولید در دیم زارهای استان بازدید کرد.

طرح جهش تولید در دیم زارهای کشور و در شش استان ۶۶۰ هزار هکتار است که سهم کردستان از این میزان ۱٨۹ هزار هکتار بوده که در سال گذشته از محل همین طرح ٨۷ هزار تن افزایش عملکرد روی داده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طرح جهش تولید در دیم زارها علاوه بر حمایت مالی و اعتباری در نوسازی تجهیزات و اداوات کشاورزی و معرفی گونه های جدید کشت همکاری می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این بازدید با اشاره به اینکه این ۲۹ درصد این طرح در استان به اجرا درآمده است، گفت: اجرای این طرح منجر شد امسال تولید محصولات دیم زار استان ۸۷ هزار تن افزایش پیدا کند.

محمد فرید سپری اضافه کرد: این طرح شامل ۱۴۳ هزار هکتار اراضی زیرپوشش گندم، ۱۳ هزار هکتار جو، ۲۵ هزاز هکتار حبوبات، پنج هزار هکتار علوفه و سه هزار هکتار دانه‌های روغنی  است.

وی افزود: ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر پوشش گندم، یک هزار و ۹۵۰ هکتار جو، دو هزار و ۹۰۰ هکتار حبوبات، ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار علوفه و ۲۵۰ هکتار اراضی زیر پوشش دانه‌های روغنی در این طرح در شهرستان کامیاران به اجرا درآمده است.

کد خبر: ۷۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha