۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
 چرخش مالی صادرات مرکبات مازندران ۲ هزار میلیارد تومان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

چرخش مالی صادرات مرکبات مازندران ۲ هزار میلیارد تومان است

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی چرخش مالی میزان صادرات مرکبات استان را دو هزار میلیارد تومان در سال جاری بیان کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رونق صادرات به رغم شرایط کرونایی در استان گفت: روزانه هشت تا ۱۰ کانتینر مرکبات به مقصد کشورهای مختلف از جمله روسیه در حال روانه شدن است.

وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود میزان صادرات مرکبات در استان به ۲۰۰ هزار تن برسد، ارزش این میزان را دو هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تکمیل پایانه صادرات محصولات کشاورزی، صادرات و بسته بندی محصولات به سمت مکانیزه شدن و صنعتی شدن در پیش است.

وی با اظهار اینکه گردش مالی صادرات مرکبات سبب رونق اقتصاد باغداری استان می شود، گفت: در حال حاضر کیفیت محصولات استان با ارتقای وضعیت انبارداری رو به رشد است.

شهیدی فر با بیان اینکه طی سال های گذشته بخشی از محصول به ضایعات تبدیل می شد، ادامه داد: امسال از ضایعات محصولات کاسته شده و این محصولات به چرخه اقتصادی و صادرات بازگشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران شمار بهره برداران بخش باغات استان را ۱۰۰ هزار خانوار روستایی اعلام کرد و گفت: ۵۰۰ واحد سورتینگ در استان فعالیت دارد که فعالان آن از گردش مالی و اقتصادی صادرات مرکبات بهره مند می شوند.

سالانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۶۹٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha