۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
شناورسازی نرخ بلیت هواپیما به رهاسازی قیمت‌ها تبدیل شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

شناورسازی نرخ بلیت هواپیما به رهاسازی قیمت‌ها تبدیل شده است

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شناورسازی قیمت‌ بلیط هواپیما به دلیل خلاء نظارتی دستگاه‌های متولی به رهاسازی تبدیل شده است، گفت: سوء مدیریت بخش دولتی نباید از جیب مردم جبران شود؛ بنابر این موضوع مذکور را در کمیسیون عمران به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی ضمن انتقاد از عدم نظارت بر قیمت‌ بلیط‌ هواپیما اشاره کرد و گفت: نظارت حلقه مفقوده دولت بوده به نحوی که امروز افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها را در همه زمینه ها شاهد هستیم، از طرفی مردم را به حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از وسایل شخصی دعوت می‌کنیم اما شرایط را برای استفاده مردم از این وسایل مهیا نمی‌کنیم.

قیمت بلیط هواپیما شناورسازی نشده بلکه رهاسازی شده است
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما شناورسازی نشده بلکه رهاسازی شده است تاکید کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا شرکت‌های هواپیمایی در تمامی کشورها به دلیل محدودیت‌های تردد، برای مسافران آپشن‌هایی در نظر گرفته یا قیمت‌ها را کاهش دادند، این در حالی است که در ایران شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما هستیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: صنعت هوایی با توجه به افزایش نرخ ارز و عدم حمایت دولت دچار مشکلات عدیده ای است، اما نباید با گرانی بلیط‌ها کوتاه‌ترین مسیر را برای بهبود وضعیت و یا رفع مشکلات صنعت هوایی کشور انتخاب کنیم، چرا که این کار موجب کاهش سفر با هواپیما شده و ضربه اصلی مجدداً به شرکت‌ها وارد می‌شود.

افزایش قیمت بلیط هواپیما در دوران غیر پیک ناشی از سوءمدیریت وزارت راه و شهرسازی است
عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت بلیط هواپیما را ناشی از سوءمدیریت وزارت راه و شهرسازی و سازمان هوایی کشور در حوزه نظارت دانست و تاکید کرد: روزهای اخیر در حالی با افزایش قیمت‌ بلیط هواپیما مواجه می‌شویم که در فصل پیک سفر نیستیم، اگر در این دوره زمانی نتوانیم قیمت‌ها را کنترل و نظارت کنیم در روزهای پیک سفر نمی‌توانیم مدیریت کنیم.  شناورسازی قیمت بلیط هواپیما را آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی راه اندازی کرد، این امر در حالی رخ داد که ما در ایران با محدودیت تعداد ناوگان هوایی کشور مواجه هستیم.

شناورسازی بلیط هواپیما با وجود محدودیت ناوگان هوایی کشور، انحصار ایجاد می‌کند
یوسفی اضافه کرد: در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی تعداد زیادی هواپیما برای یک مسیر وجود دارد و مسافر قدرت انتخاب دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های موجود در تعداد هواپیما، در برخی از موارد مسافران از هفته‌های قبل از سفر خود نیز بلیط هواپیما پیدا نکرده و یا با سختی تهیه می‌کنند. در این شرایط است که انحصار به وجود آمده و باید مورد نظارت جدی مسئولان امر قرار بگیرد.

سوء مدیریت بخش دولتی نباید از جیب مردم جبران شود/ ورود مجلس به افزایش قیمت بلیط هواپیما
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نیز معتقدیم باید صنعت هوایی کشور سرپا بماند اما سوء مدیریت بخش دولتی نباید از جیب مردم جبران شود. بنابر این موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما را به صورت جدی در کمیسیون عمران مجلس پیگیری کرده و از وزیر راه و شهرسازی سوال خواهیم کرد.

کد خبر: ۶۹٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha