۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی
مدیر توسعه صنایع ریلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به ضرورت توسعه حلقه های تکمیلی نظیر رنگ و بدنه سازی در تولید خودرو، گفت: انتقال بدنه رنگ شده به آذربایجان شرقی منجر به افزایش هزینه تولید و در نهایت افزایش قیمت تمام شده خودرو می‎شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمد رضا شیخ عطار روز دوشنبه در بازدید از گروه خودروسازی تبریز، بر ظرفیت های بالقوه آذربایجان شرقی در صنایع خودرو تاکید کرد و افزود: باید با ایجاد هماهنگی بیشتر ظرفیت های حوزه اقتصادی استان در این زمینه را به سمت افزایش بهره وری سوق دهیم و با تنظیم برنامه های مدون طرح های اقتصادی را فعال ترکنیم.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اقتصادی کردن تولید خودرو، گفت: ظرفیتی که به آذربایجان شرقی در گروه خودروسازی ایران خودروی آذربایجان اختصاص یافته است، ظرفیت کمی نیست و نیازمند کار بیشتر است .

وی ایجاد حلقه رنگ و بدنه و استفاده از ظرفیت خالی صنعت خودروسازی کشور در این مورد را از فرصت های سرمایه گذاری برای استان دانست و گفت : در حال حاضر صنعت مونتاژ در فرایند تولید خودرو پاسخگو نیست و هزینه بالایی صرف ارسال قطعات و اتاق رنگ شده به استان و بازگشت مجدد بعداز مونتاژ به مرکز می‌شود .

شیخ عطار با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هزار دستگاه ظرفیت خالی در بخش رنگ خودرو داریم، افزود: در صورت فراهم کردن تسهیلات ارزان قیمت توسط خودروساز ، امکان سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی وجود دارد .

وی ظرفیت کل حوزه رنگ صنعت خودروسازی کشور را ۲ میلیون دستگاه اعلام کرد و افزود: قسمت اعظم فرایند یاد شده در تهران ، ساوه و کاشان متمرکز است و در سال گذشته زمینه و ظرفیت اجرای رنگ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو داشتیم.

مدیر توسعه صنایع ریلی و خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ایجاد هم‌افزایی بین خودروساز و موتور ساز به عنوان الگویی موفق در صنعت خودروسازی یاد کرد و گفت: با تحقق این هماهنگی افزایش ظرفیت های تولید در حوزه مجموعه سازها تحقق می یابد.

وی با اشاره به وجود استعدادها و ظرفیت های خوب آذربایجان شرقی در صنعت خودروسازی کشور، ادامه داد: شرکت ایدم در تولید موتورهای ۴۵۷ دارای قابلیت های مطلوبی است که با رفع مشکلات نقدینگی شاهد افزایش تولید این واحد صنعتی خواهیم بود .

کد خبر: ۶۹٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ترابایدن IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
      1 0
      اینم از مدیریت جالب هست که همه قطعات از اون سر دنیا میاد این سر دنیا ، مونتاژ میشه برمیگرده باز اون سر دنیا