۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
تحقق اقتصاد مقاومتی با پرداخت یارانه تولید به تولیدکنندگان
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی با پرداخت یارانه تولید به تولیدکنندگان

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه یارانه تولید به تولیدکنندگان رونق تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد، گفت: نظارتی بر نحوه پرداخت یارانه تولید وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با اشاره مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر  "پرداخت یارانه تولید به تولیدکنندگان"، گفت: تسهیل شرایط تولید برای تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذارن با مصوباتی همچون پرداخت یارانه محقق خواهد شد چراکه می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان را حل کرده و راه را برای آن‌ها همراه کند.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه به احتمال بسیار با موفقیت نمایندگان در صحن علنی  نیز رو به رو خواهد شد، ادامه داد: توزیع و تخصیص دقیق و بی‌حاشیه‌ای یارانه‌ها تنها در سایه مدیریت صحیح ازسوی دولت امکان‌پذیر است چراکه تنها در این صورت مصوبه مجلس کارساز خواهد بود، درواقع اگر دولت در اجرای آن کوتاهی کند تمامی زحمات و تلاش مجلس برای تسهیل شرایط تولیدکنندگان از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مجلس هر قدر هم قانون‌های مفید برای جامعه تصویب کند اما اگر در اجرا به خوبی مدیریت نشوند نمی‌توان شاهد تغییر شرایط بود، گفت: پرداخت یارانه تولید به تولیدکنندگان رونق تولید و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان در یک فضای پرنوسان و بی‌ثبات کار می‌کند، اضافه کرد: بخشی از مشکل تولید در اقتصاد ایران ناشی از بی‌ثباتی و بخشی دیگر مربوط به بی‌انگیزه بودنِ سرمایه‌گذار به دلیل عدم حمایت از آن‌ها است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظارتی بر نحوه پرداخت یارانه تولید وجود ندارد، گفت: در بخش توزیع منابع یارانه‌ای به بخش تولید، اگرچه الگوی کلی پرداخت‌های این بخش کمک به تولید و اشتغال است، اما منطق توزیع آن به چند واحد تولیدی خاص، مشخص نبوده و تاثیر آن بر وضعیت اقتصاد، جامعه و تولید اندازه‌گیری نشده است.

کد خبر: ۶۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha