۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
ایران در انتظار عملیاتی شدن تعهدات ارمنستان
وزیر نیرو اعلام کرد

ایران در انتظار عملیاتی شدن تعهدات ارمنستان

اردکانیان، وزیر نیرو از انتظار ایران برای عملیاتی شدن تعهدات جمهوری ارمنستان درخصوص رفع آﻻیندگی‌های رودخانه ارس، خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در حاشیه نشست امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به اینکه ما مدت هاست منتظر جدیدت لازم از سوی ارمنستان برای رفع آلایندگی‌های رودخانه ارس هستیم افزود: ما منتظر عملیاتی شدن تعهداتی هستیم که کشور ارمنستان در گذشته به ایران داده است.

وزیر نیرو ادامه داد: در نشست امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان درخصوص مسائل فی مابین هر دو کشور صحبت و بررسی شد که یکی از آن مسائل، موضوع آلایندگی رودخانه ارس بود.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو رئیس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور است گفت: بحث توسعه روابط تجاری و رفع موانع موجود از اهداف بررسی شده در این نشست بود.

اردکانیان با بیان اینکه خط سوم انتقال برق به ارمنستان در حال پیشرفت است افزود: به دلیل بیماری کرونا اجرای این پروژه با وقفه مواجه شده بود که با رفع مشکلات در نیمه نخست سال جاری میلادی، این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: طرح‌های دیگری نیز در زمینه توسعه روابط است که امیدواریم با رفع موانع، شاهد اجرایی شدن این موضوعات باشیم.

امیدواریم در آینده نزدیک موضوع آلایندگی ارس برطرف شود

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان نیز در حاشیه این نشست گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مسئله بغرنج آلایندگی رودخانه ارس برطرف شود.

وهان کروبیان افزود: در نشست امروز چندین موضوع درباره روابط دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهم‌ترین آن‌ها موضوع آلودگی رودخانه ارس و رفع آن بود.

وی گفت: برای بررسی وضعیت اجرای پروژه بازگردانی آب در رودخانه ارس یک هفته قبل از سفر به ایران به منطقه سفر و موضوع را از نزدیک بررسی کردم.

وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان ادامه داد: در این سفر با دیگر وزرا در مورد مسائل اقتصادی و تجاری صحبت شده است.

کد خبر: ۶۹٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha