۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
منتظر اطلاعات درباره توقیف کشتی ایرانی هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه:

منتظر اطلاعات درباره توقیف کشتی ایرانی هستیم

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: منتظر دریافت اطلاعات درباره توقیف کشتی ایرانی هستیم، در اینباره به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران ضمن اشاره به گاه‌شمار سیاست خارجی کشور در هفته‌ای که گذشت، افزود: امروز با تلاش‌های صورت گرفته، گفتگوی برخط رئیس مجلس با کنگره خلق چین را خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه از امروز آغاز شد، آقای ظریف به جمهوری آذربایجان سفر کرده است و سپس به ۴ کشور دیگر سفر خواهد داشت.

وی همچنین به گفتگوی وزیر خارجه ایران و همتای ایرلندی اش اشاره کرد و اظهار داشت: در این گفتگو درباره برجام و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران گفتگو شد.

خطیب زاده درباره اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا مبنی بر ضرورت بازگشت ایران از گام‌های کاهشی برجام و بعد لغو تحریم‌های از سوی آمریکا، گفت: موضع ما همان است که قبلا گفتیم؛ باید شاهد لغو موثر تحریم‌ها باشیم و تا این موضوع را نبینیم از طرف ایران اقدامی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر شرایط به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردد، ایران هم به همان تاریخ بر می‌گردد. دولت جدید ایالات متحده باید به اجرای تعهداتش برگردد.

خطیب زاده درباره توقیف کشتی ایران در اندونزی هم گفت: منتظر دریافت اطلاعات هستیم، موضوع فنی است و از این نوع اتفاقات می‌افتند. در این باره به نتیجه برسیم اعلام خواهیم کرد.

کد خبر: ۶۹٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha