۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
تامین ٧٠ درصدی تسهیلات نوسازی خودروها توسط بانک‌ها
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

تامین ٧٠ درصدی تسهیلات نوسازی خودروها توسط بانک‌ها

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که طول آزادراه ها تا پایان دولت دوازدهم به ٢٢ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد، گفت: ٧٠ درصد از تسهیلات نوسازی خودروها توسط تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم تحویل خودروهای نوسازی ناوگان کرایه بین شهری در سال ٩٩ ضمن اظهار خرسندی از تحقق وعدههای دولت برای نوسازی ناوگان کرایه بین شهری گفت: امروز نمایندگانی از رانندگان استان های کشور به شکل نمادین، کلید ماشینها را تحویل گرفتند که نماد حرکت مثبت و تحقق اهدافی است که برای آن سرمایهگذاری شد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای ما به عنوان مسئول حمل و نقل کشور هم ایمنی خودروها و الزامات ایمنی و هم تامین و توسعه زیرساختها و راهها از نظر استاندارد و ایمنی حائز اهمیت است.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: اگرچه در موضوعات اعلام شده مشکلاتی به دلیل شرایط کرونا و کمبود منابع مالی وجود داشت، اما در این سال‌ها تلاش بر این بود تا با استفاده حداکثری نسبت به بهینهسازی و توسعه زیرساخت، بهسازی و توسعه ناوگان در همه مدهای حمل و نقل اقدام موثری انجام بشود.

اسلامی توضیح داد: در طی این سال‌ها تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی ٥٠ درصد افزایش یافت. همچنین طول آزادراهها و بزرگراهها نیز افزایش مناسبی داشت.

وی افزود: تا پایان دولت طول آزادراه های کشور از ٢٢ هزار کیلومتر عبور خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ٢٨ هزار خودرویی که در این عرصه فعال است، عمر متوسط آن‌ها ١١ سال است. به لحاظ قانونی عمر ناوگان ١٠ سال عنوان شده است و هم اکنون با شور و شوق برای نوسازی ناوگان فعالیت میکنیم.

اسلامی ادامه داد: امسال ٧٠٠ دستگاه خودرو تا پایان سال تحویل میشود و بقیه نیز تا پایان سال آینده تحویل خواهد شد. این نشان میدهد سن ناوگان به راحتی به زیر سن مجاز خواهد رسید و این نهضت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به منابعی که سازمان راهداری فراهم کرده است، ٧٠ درصد از تسهیلات نوسازی خودروها از طریق تسهیلات بانکی انجام می‌شود.

اسلامی اعتمادسازی انجام گرفته را مناسب ارزیابی کرد و افزود: جابه جایی ٢٨ میلیون مسافر در سال و ٧.٥ میلیون سفر در سال، نشان از ارتقای کیفیت دارد.

وی اظهارامیدواری کرد: ان شاالله بتوانیم خودروهای باکیفیتتر تولید کنیم تا هم برای رانندگان و هم مسافران سفر ایمن ایجاد شود.

اسلامی تصریح کرد: از گامهای توسعهای در تمامی عرصهها، حمایت میکنیم.

کد خبر: ۶۹٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha