۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
پروازهای عراق از سر گرفته شد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

پروازهای عراق از سر گرفته شد

دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز مجدد پروازهای ایران با مقاصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد خبر داد.

به گزارش بازار، تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با اشاره به آغاز مجدد پروازهای ایران با مقاصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد گفت: شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) می‌توانند با رعایت ضوابط و شیوه نامه‌های بهداشتی برای هر روزی که می‌خواهند مجوز پرواز این کشور را دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر به غیر از پروازهای انگلستان، ژاپن و چند مقصد آفریقایی، پروازهای ایران به همه مقاصدی که پیش از شیوع ویروس کرونا وجود داشت، انجام می‌شود و به غیر از شیوه نامه‌های بهداشتی و کرونایی، محدودیت دیگری در این زمینه نداریم.

کاپیتان دهقان زنگنه گفت: طی روزهای گذشته مذاکراتی با مقامات عراقی داشتیم و نهایتا مقرر شد تا پروازهای شرکت هواپیمایی این کشور به ایران از سر گرفته شود و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز بتوانند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه ببرند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شنبه گذشته پرواز شرکت هواپیمایی عراقی به تهران و مشهد انجام شد و البته نظارت بسیاری زیادی بر این پرواز از نظر شیوه نامه‌های بهداشتی داشتیم و شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز می‌توانند برای هر روزی از هفته که می‌خواهند و از سوی مردم تقاضا برای آن وجود دارد، درخواست بدهند تا مجوز پرواز به نجف و بغداد را برای آن‌ها صادر کنیم.

دهقان زنگنه گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی برای این پرواز مانند دیگر پروازهای خارجی رعایت شده و می‌توان به غربالگری مسافران و رصد مبتلایان به ویروس کرونا برای ممانعت از سفر هوایی آن‌ها و ... اشاره کرد و مسافران نیز باید تست PCR با نتیجه منفی را مطابق دیگر پروازهای خارجی در اختیار داشته باشند.

کد خبر: ۶۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha