۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
«کیا اسپورتیج» ۲۰۲۲ با ظاهری جدید بزودی رونمایی می شود

«کیا اسپورتیج» ۲۰۲۲ با ظاهری جدید بزودی رونمایی می شود

کیاموتورز، اس یو وی جدید خود یعنی اسپورتیج را با ظاهر و پلت‌فرم جدید به بازار عرضه خواهد کرد. این خودرو تا پایان ماه آوریل سال جاری توسط این خودروساز کره ای معرفی رسمی خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: کیا اسپورتیج سال ۲۰۲۲  با پلفت فرم جدید راهی بازار خواهد شد. از این نسل جدید اسپورتیج تصاویر رندری منتشر شده که نشان از تعریف جدید خط مشی این محصول در بازار دارد.

این اس یو وی در سال ۱۹۹۳ برای نخستین بار به بازار عرضه شد، برند کیا با این محصول در بازار اقبال مناسبی را در خودروهای اس یو وی کسب کرد. این خودرو طی سالیان از یک اس یو وی اقتصادی به یک اس یو وی لوکس تغییر ماهیت داد. در سال‌های اخیر اسپورتیج به دلیل برای رشد سهم بازار خود در جهان، اقدام به تغییر طراحی کرد. این طراحی سبب شد که در بازارهای آمریکایی چندان اقبالی را کسب نکند. بنابراین، کیا برای توسعه بازار آمریکا اقدام به تغییر طراحی خودرو و پلت فرم آن کرد.

به تازگی تصاویری از اسپورتیج ۲۰۲۲ استتار شده در پیست نوربرگ رینگ منتشر شده که کیا در حال تست میدانی محصول جدید است. عیلرغم استفاده از پوشش‌های سنگین برای ظاهر خودرو، چراغ‌های منحصر به فرد و کشیده برای این محصول ساخته شده است.

این خودرو پلت فرم مشترکی با هیوندای توسان دارد که سیستم انتقال قدرت آن بهبود یافته است. در آینده نزدیک، این خودرو از یک پیشرانه بنزینی-هیبریدی برای توسعه استفاده خواهد کرد. کیا برنامه الکتریکی سازی این محصول را نیز در دستور کار دارد.  هزینه توسعه این محصول به دلیل بهره گرفتن از پلت فرم هیوندای، کاهش قیمت را داشته است. علیرغم اینکه ظاهر دیجیتالی این خودرو منتشر شده، اما باید برای معرفی رسمی آن از سوی کیاموتورز تا پایان آوریل سال جاری منتظر بود.

کد خبر: ۶۹٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha