۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
عدم تخصیص تسهیلات بانکی به تولیدات صادرات محور

عدم تخصیص تسهیلات بانکی به تولیدات صادرات محور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تولیدات صادرات‌ محور را بهترین گزینه برای اختصاص تسهیلات بانکی دانست از اینکه توزیع سودهای بانکی در حوزه تجارت است نه واحدهای تولیدی، انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی با انتقاد از اینکه بیشترین تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات‌ محور تعلق نمی‌گیرد، توضیح داد: تولیدات صادرات‌ محور بهترین گزینه برای اختصاص تسهیلات بانکی است چراکه علاوه‌بر ایجاد اشتغال، به دلیل صادرات برای کشور درآمدزایی نیز دارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام بانکی سپرده‌های بانکی خود را با سود بالا از مردم جذب می‌کند، ادامه داد: بانک‌ها برای پرداخت این سود بالا باید به افرادی تسهیلات دهد که بیشترین سود را به بانک می‌دهند و از آنجا که این سود عمدتا در حوزه تجارت و بازرگانی توزیع می‌شود نه حوزه تولید، واحدهای تولیدی عملا از تامین مالی از طریق سیستم بانکی محروم هستند و کمترین دسترسی را دارند.

به گفته وی نظام بانکی در شرایط فعلی تولیدمحور نیست، بنابراین باید ساختار و سازوکاری تعریف شود که این نقدینگی عظیمِ بلوکه شده در بانک‌ها در اختیار تولید، اشتغال و صادرات قرار گیرد.

کریمی معتقد است باید مجموعه‌ای از تدابیر در مورد سود بانکی، نرخ سود تسهیلات و اولویت‌بندی تسهیلات لحاظ شود تا شرایط فعلی در رابطه با نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به بخش تولیدات صادرات محور تغییر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان مثالی ادامه داد: به‌ عنوان مثال باید توجه به "سرمایه در گردش" در اولویت کاری بانک‌ها قرار گیرد چراکه بسیاری از واحدهای تولیدی تمامی شرایط تولید را دارا هستند اما سرمایه در گردش ندارند اما اگر به آن‌ها سرمایه در گردش داده شود بدون سرمایه گذاری جدید می‌توانند تولید و اشتغال را افزایش دهند.

کد خبر: ۶٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha