۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
آغاز طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

آغاز طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری

فاز نخست طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور در سال جاری با حضور وزیر راه در شرکت ساپکو آغاز شد.

به گزارش بازار، در این مراسم همچنین آقایان عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رحمت الله حاج محمدعلی رئیس اتحادیه سواری کرایه بین شهری، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مسئولان و معاونان وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت ایران خودرو حضور دارند.

در این مرحله قرار است ۳ هزار خودرو، تا پایان مرداد سال آینده به رانندگان تاکسی کرایه بین شهری با تسهیلات بانکی ۸۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت پنج ساله واگذار شود.

هم اکنون ۲۸ هزار سواری کرایه بین شهری در جاده‌های کشور فعالیت می‌کنند که عمر متوسط آن‌ها ۱۱ سال است و ۱۷ هزار تاکسی این ناوگان فرسوده محسوب می‌شوند.

در مراسم امروز، ۲۵۰ تاکسی کرایه بصورت نمادین به رانندگان استان‌های مختلف واگذار شد که این تعداد تا پایان بهمن به ۴۵۰ دستگاه می‌رسد و تا مرداد سال آینده، سه هزار تاکسی کرایه بین شهری نوسازی خواهد شد.

ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران، ارتقای سطح ایمنی سفر، کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری خودرو از جمله مزایای اجرای این طرح است.

سالانه بیش از ۲۸ میلیون و ۸۴۶ هزار مسافر توسط سواری کرایه‌های بین شهری جابجا می‌شوند و ۵۱ درصد کل سفرهای عمومی برون شهری توسط ۷ میلیون و ۶۰۳ هزار سفر این ناوگان شکل می‌گیرد.

فاز دوم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان کرایه بین شهری از مرداد سال آینده طی قرارداد جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ایران خودرو انجام خواهد شد.

کد خبر: ۶۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha