۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
پیشرفت چشمگیر سامانه املاک و اسکان
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

پیشرفت چشمگیر سامانه املاک و اسکان

خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سامانه املاک و اسکان در بارگذاری اطلاعات و توسعه زیرساختی در سامانه املاک با بضاعت محدودی که به آن اشراف داریم، پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت راه ‌وشهرسازی در حسن اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی همکاری مطلوب دارند.

وی ضمن اشاره به اثرگذاری قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر افزایش عرضه در بازار مسکن گفت: در ماه‌های آینده به کمک دستگاه‌های مجری و پیگیری مجلس برای ارائه اطلاعات مورد نیاز از سوی دستگاه‌هایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک، به عرضه بیشتر مسکن در بازار ناشی از اجرای این قانون کمک خواهیم کرد.

خاندوزی درباره ضمانت اجرایی کاهش احتکار مسکن گفت: ۲ دسته اقدام در مصوبات مجلس به عنوان ضمانت اجرایی قانون لحاظ شده است. نخست اینکه نرخ مالیات در قانون جدید به گونه‌ای بازنگری شده که به نظر نمی‌رسد، اکثریت مردم ترجیح دهند خانه خود را خالی نگه داشته و این مبالغ را بپردازند.

وی افزود: از این‌رو، در هر زمانی یک خانه خالی نیازمند خرید و فروش باشد، مالک باید مالیات دوره‌ای که در خوداظهاری شرکت نکرده و متناظر کد پستی آن، کد ملی و اجاره‌نامه خانوار دیگری وجود نداشته، پرداخت کند که این مالیات حین مراجعه برای دریافت مفاصاحساب مالیاتی اخذ خواهد شد.

خاندوزی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه به زودی سامانه املاک و اسکان با سامانه سازمان ثبت احوال برای احراز هویت مالکان و ساکنان کلیه واحدهای مسکونی پیوند خواهد خورد، جلسه هماهنگی مجلس با کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک در این خصوص برگزار شد. از این‌رو، محل سکونت به منزله آدرس رسمی متناظر با کد ملی افراد تلقی خواهد شد و ارائه هرگونه خدمات صرفاً به آدرس یکتای افراد خواهد بود و این مسئله ضمانت اجرایی دوم لحاظ شده در طرح اخیر مجلس بوده است.

کد خبر: ۶۹٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha