۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
درخواست آلمان از تایوان برای جبران کمبود تراشه های نیمه هادی صنعت خودرو

درخواست آلمان از تایوان برای جبران کمبود تراشه های نیمه هادی صنعت خودرو

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان روز گذشته از همتای تایوانی خود «وانگ مای هوا» خواست تا مذاکره با بزرگترین تولید کننده تراشه یعنی شرکت TSMC، ظرفیت اضافی برای تامین خودروسازان آلمانی در نظر بگیرند.

بازار؛ گروه خودرو: آلمان از تایوان خواسته است تا تولیدکنندگان تایوانی را متقاعد کند تا کمبود تراشه های نیمه هادی را برای صنعت خودرو جبران و این امر مانع بهود اقتصادی در شیوع کرونا نشود.

خودروسازان در سراسر جهان به دلیل مشکلات موجود در تامین نیمه هادی‌ها، خطوط تولید خود را به زودی متوقف می‌کنند. این چالش در پی تصمیم دولت ترامپ علیه تولید کارخانه‌های تراشه در چین وضع کرده است.

این کمبود خودروسازانی مانند فولکس واگن،  فورد موتور، سوبارو، تویوتا، نیسان و فیات را به چالش کشیده است.

روز گذشته پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان از همتای تایوانی خود وانگ مای هوا خواست تا مذاکره با بزرگترین تولید کننده تراشه یعنی شرکت TSMC، ظرفیت اضافی برای تامین خودروسازان آلمانی در نظر بگیرند.

آلتمایر گفت که هدف این است که ظرفیت های اضافی و تحویل نیمه هادی ها در کوتاه مدت و میان مدت فراهم شود.

وی افزود: صنعت خودرو آلمان در حال مذاکره مستقیم در خصوص ارائه نیازهای خود برای تولید و تامین تراشه‌ها است.

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان گفت که اوضاع را بسیار دقیق رصد می کند و در حال مذاکره درباره این موضوع با صنعت خودرو است. از سوی برای کاهش وابستگی تامین کنندگان آسیایی و پیشگیری از ایجاد مشکلات فعلی در آینده، در حال تدوین برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تامین نیمه هادی در آلمان و اروپا است.

وزارت اقتصاد تایوان اعلام کرد که از طریق کانال‌های دیپلماتیک درخواست‌هایی را برای کمک به کاهش کمبود تراشه خودرو دریافت کرده است. بنابراین مذاکره با تامین کنندگان داخلی در تایوان را آغاز و به درخواست‌های دریافت شده نیز پاسخ مثبت جهت کمک کامل خواهد داد.

این وزارت بیان کرده است که وضعیت عرضه و تقاضا مربوط نیز با برنامه‌ تولیدکنندگان تراشه خودرو برای کاهش فشار موجود ارتباط دارد.

کد خبر: ۶۹٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha