۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
درخواست ایرلاین‌ها از نمایندگان مجلس جهت حذف ۵ عوارض غیرمرتبط
رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی مطرح کرد

درخواست ایرلاین‌ها از نمایندگان مجلس جهت حذف ۵ عوارض غیرمرتبط

دقیق کیا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی از رایزنی با رئیس و نمایندگان مجلس جهت حذف عوارض‌های غیرمرتبط از ایرلاین‌ها خبر داد و یادآور شد که این عوارض‌ها از نظر ایکائو وجاهت قانونی ندارند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یونس دقیق کیا، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات مدیره این انجمن با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور حذف عوارض غیرمرتبط از ایرلاین‌ها، اظهار کرد: اکنون درخواست ایرلاین‌ها جهت حذف عوارض در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و منتظر نتیجه هستیم.

وی گفت: تاکنون چهار نوع عوارض شامل شهرداری، هلال‌احمر، فرودگاهی و ایمنی بر ایرلاین ها وضع شده است و اکنون برخی‌ها درصدد هستند تا عوارض دیگری با عنوان اورژانس را نیز به مجموع عوارض‌ها بی‌افزایند که این موضوع علاوه بر اینکه باعث افزایش نرخ بلیت می‌شود، همچنین چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد خواهد کرد.

دقیق کیا اظهار کرد: طبق مصوبات ایکائو، هر عوارضی که بر ایرلاین‌ها وضع می‌شود، باید در صنعت هوانوردی هزینه شود؛ بنابراین عوارضی که خارج از این صنعت وضع شود، وجاهت قانونی از نظر ایکائو ندارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در یاتا نیز روال بر همین‌گونه است. اکنون یاتا به دلیل اینکه عوارض هلال‌احمر را عوارض خیریه تشخیصی داده، از دادن کد بر این عوارض خودداری کرده است و در نتیجه شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته‌اند این عوارض را به هلال‌احمر پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ما قاطعانه از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا از وضع هرگونه عوارض جدید بر ایرلاین‌ها خودداری کنند و سایر عوارض‌ها را نیز که بی‌ارتباط با صنعت حمل‌ونقل هستند، حذف کرده تا این صنعت بتواند به فعالیت خودش ادامه دهد و دچار چالش‌های متفرقه نشود.

کد خبر: ۶۹٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha