۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
هوشمند سازی یک ضرورت است
معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور:

هوشمند سازی یک ضرورت است

جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: هوشمند سازی یک ضرورت است چون موجب کاهش خطرپذیری در شهرها و افزایش بهره وری در ساخت می شود.

به گزارش بازار، مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی مسکن و شهرسازی و سومین نمایشگاه شهر هوشمند افزود: چون صنعت ساخت تاثیر زیادی در اقتصاد خرد و کلان دارد بنابراین باید از مراحل صنعتی گذار کنیم و به سمت صنعتی شدن پیش برویم.

وی اضافه کرد: در رشد اقتصادی سهم فناوری را باید افزایش دهیم و توجه به هوشمندسازی یعنی مسیر ما به سمت رشد اقتصادی فراهم تر شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: توجه جوانان خلاق به این سمت و سو رفته است و در جاهایی مانند جزیزه کیش، قشم و مناطق آزادچون زمینه فراهم شده هوشمند سازی بیشتر پیش رفته است.

آقای جمالی نژاد افزود: در کلان شهرهایی مثل تهران و اصفهان در زمینه حمل و نقل و خدمات شهری، مدیران شهری از هوشمند سازی آرام آرام استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در مباحث تئوری و نظری کارهای موثری انجام داده ایم و در زمینه نمادهای (اِلمان های) شهر هوشمند که یکی از آنها ساختمان های هوشمند و شهر هوشمند است کارهای خوبی صورت گرفته که اگر این اِلمان ها کنار هم قرار بگیرد می تواند ما را به سمت هوشمند سازی و شهرهای هوشمند پیش ببرد.

کد خبر: ۶۹٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha