۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
استراتژی های «هلدینگ سیمان غدیر» برای توسعه بازارگردانی سیمانی‌ها
سلیمانیان در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

استراتژی های «هلدینگ سیمان غدیر» برای توسعه بازارگردانی سیمانی‌ها

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) از برنامه های این شرکت برای توسعه بازارگردانی سهام شرکت های تابعه در بازار سرمایه خبر داد.

محمدرضا سلیمیان در گفتگو با بازار بیان کرد: مجموعه سرمایه گذاری غدیر و کلیه هلدینگ های تابعه، نقش اثربخشی در صنعت و بازار سرمایه داشته و تلاش می شود که همواره از پیشتازان در صنعت باشند. این امر در بازار سرمایه نیز با پیشتازی این مجموعه برای بازارگردانی سهام شرکت های تابعه، عملیاتی شده است. به طوری که هلدینگ سیمان غدیر از پاییز امسال حمایت مستمری را از نقدشوندگی نمادهای «سپاها»، «سکرد»، «سدشت»، «سشرق» و «کفرآور» به عمل آورده است.

وی افزود: مدیریت اصلی بازارگردانی سهام شرکت های سیمانی «سغدیر» توسط شرکت سرمایه گذاری آذر از شرکت های مدیریتی هلدینگ سیمان غدیر و فرآیند اجرایی آن توسط صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان (وابسته به گروه مالی ساتا) در حال انجام است. هم چنین گروه سرمایه گذاری غدیر به عنوان سهامدار اصلی ما نیز آماده انجام بازارگردانی سهام «سغدیر» بعد از عملیاتی شدن عرضه اولیه سهام در بورس است.

مهندس سلیمیان در زمینه میزان تعهدات هلدینگ برای بازارگردانی سهام شرکت های تابعه گفت: شرکت های تابعه سغدیر حدود ۲۰ درصد از ارزش بازار ۷۰ هزار میلیارد تومانی صنعت سیمان را در بازار سرمایه در اختیار دارند و با توجه به ارزندگی سهام گروه و داشتن حاشیه سود مطلوب و بعضا بالاتر در برخی سهام، گروه قصد دارد در صورت نیاز نسبت به ارتقای تعهدات بازارگردانی خود اقدام کند.

وی در خصوص اهداف بازارگردانی سهام گروه گفت:مصوبه ارزشمند و موثری که در اوایل مهرماه امسال از سوی شورای عالی بورس ذیل آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران و سهامداران، به تصویب رسید و مطابق آن داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت‌ها جزو الزامات پذیرش شرکت ها، اعلام شد؛ توانست تا حد زیادی آرامش و ثبات را برای بازار و فعالان بورس، ایجاد کند.

وی تاکید کرد: بازارگردان باید مطابق الگوریتم ها و مکانیسم های مدون معاملاتی، نقدشوندگی سهام و روان سازی حجم صف های خرید و فروش را تضمین نماید، امری که تابع شرایط کلی بازار و جو روانی و در کل مالی رفتاری فعالان بازار است. هر چند بازار در شرایط کنونی نیازمند بکارگیری سایر ابزارها به منظور تعادل بخشی در کنار رکن بازارگردان است.

کد خبر: ۶۹٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha