۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱
روغن کاری سیستم رسیدگی به تخلفات در روزهای کمبود روغن
بازار گزارش می‌دهد؛

روغن کاری سیستم رسیدگی به تخلفات در روزهای کمبود روغن

اردبیل - این روزها کمبود روغن در بازار، دست آویزی شده تا شرکت های فروش و توزیع کالا، روغن خوراکی را فقط به شرط خرید دیگر اجناس مورد نظر شرکت، در اختیار مغازه دارها قرار دهند.

نرگس محمدی؛ بازار: روغن خوراکی، نامی که این روزها بود و نبودش در بازار اردبیل پر از حاشیه بوده است. مردم و مغازه داران از نبودش گلایه ها دارند و مسئولان هم انگار از این کمبودها هیچ اطلاعی ندارند و مرغشان یک پا دارد و همچنان اصرار به وفور این محصول و البته دیگر اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم در بازار دارند.

تمامی اقلام در استان اردبیل به اندازه کافی وجود دارد
حسین وطن‌دوست مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنان اصرار دارد که مشکل تأمین کالاهای اساسی در اردبیل برطرف شده است و در حال حاضر تمامی اقلام در استان اردبیل به اندازه کافی وجود دارد.

وی به خبرنگار بازار گفت: ۱۵۰ تن روغن خام در حال انتقال به استان است که بعد از تبدیل آن به روغن مصرف خوراکی در بین مردم و هم‌استانی‌ها توزیع و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 وطن‌دوست البته در مورد سایر کالاها نیز اظهار کرد: درصدد هستیم برنج وارداتی و شکر را نیز به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای جلوگیری از توزیع نهاده‌های دامی خارج از شبکه نیز با نظارت و رصدهای لازم در حال انجام است که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم انجام یافته و تمام سعی و تلاش ما تحقق اهداف مورد نظر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

وطن‌دوست اظهار کرد: تهیه و توزیع گوشت قرمز نیز بدون هیچ مشکلی ادامه دارد و اثبات قیمت مرغ نیز محقق شده است که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم برای تأمین تولید داخلی و کسری مورد نیاز انجام یافته است.

دلال با خرید روغن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سعی می‌کنند آن را به صاحبان رستوران‌ها و تالارها بفروشد
در همین خصوص رامین صادقی
رئیس سازمان صمت استان اردبیل نیز اظهارات مشابهی دارد و این مسئول نیز ضمن تایید تلویحی کمبود، بر توزیع روغن در بازار تاکید دارد.

وی به خبرنگار ما گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار تن روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان اردبیل توزیع شده که عمدتا روغن جامد و مورد مصرف مردم است که در این زمینه همچنان برنامه‌ریزی‌ها برای توزیع روغن ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: قرار است علاوه بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلی در برخی از فروشگاه‌های منتخب شهرستان‌ها نیز توزیع روغن مایع را شاهد باشیم تا نگرانی‌ها از بابت تأمین این مواد مورد نیاز مردم رفع شود.

صادقی به نقش دلالان در گرانی و کمبود روغن نیز اشاره می کند و می گوید: متأسفانه عده‌ای دلال و واسطه‌گر با خرید و جمع‌آوری روغن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به فروش آن در بازار  با قیمت بالا اقدام می‌کردند که با هماهنگی تعزیرات حکومتی قرار شد اکیپ‌های بازرسی اجازه تخلف در فروشگاه‌ها را ندهند.

وی خاطر نشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای موظف شدند به ازای هر خانوار روغن توزیعی را به شکل معین و مشخص انجام داده و از فروش آزاد آن پرهیز کنند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل بیان کرد: افراد دلال با خرید روغن از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سعی می‌کنند آن را به صاحبان رستوران‌ها و تالارها بفروشند که اکیپ‌های بازرسی موظف شدند در صورت مشاهده روغن جامد در تالارها و رستوران‌ها با صاحبان این اصناف برخوردی جدی داشته باشند.

صادقی در مورد مخدوش کردن قیمت روی کالا و عرضه آن به قیمت بالاتر نیز اضافه کرد: برخی از گزارش‌ها حکایت از مخدوش شدن قیمت روی روغن‌های جامد توسط برخی از سودجویان دارد که مردم در صورت مشاهده با چنین تخلفی آن را می‌توانند به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی پرونده تخلف در این زمینه تشکیل شده و تلاش ما بر این است تا با متخلفان برخوردی جدی داشته باشیم.

صادقی ضرورت همراهی مردم را در عرضه مناسب و خرید مطلوب یادآور شد و خاطر نشان کرد: مردم نگران تأمین مایحتاج ضروری در روزهای پایانی سال نباشند چرا که به اندازه کافی مایحتاج ضروری مردم در انبارها در حال نگهداری و توزیع مناسب است و هیچ کمبودی در بازار در کالاهای اساسی به وجود نمی‌آید.

قصه ای که البته سر دراز دارد و انگار «حکایتش» همچنان ادامه دار باشد.

شرکت های توزیع کننده محصولات، از کمبود روغن در بازار سوء استفاده می کنند
این البته پایان ماجرا نیست. این روزها حالا کمبود روغن در بازار، دست آویزی شده تا شرکت های فروش کالا، روغن خوراکی را فقط به شرط خرید دیگر اجناس مورد نظر شرکت، در اختیار مغازه داران قرار دهد.

احد رستمی یکی از مغازه داران اردبیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بازار با کمبود روغن مواجهیم و مردم هم از این وضعیت خسته شده اند.

وی با بیان اینکه شرکت های توزیع کننده محصولات، از کمبود روغن در بازار سوء استفاده می کنند گفت: این شرکت ها به شرطی روغن خوراکی در اختیار ما قرار می دهند که برخی از اجناس مورد نظر آنها را نیز خریداری کنیم.

رستمی اضافه کرد: این اجناس البته جزو کالاهایی هستند که خریداری در بازار ندارد.

این مغازه دار اردبیلی می گوید: سِری قبل به اجبار در کنار روغن خوراکی، در حدود ۶۰۰ هزار تومان جنس دیگر نیز از شرکت توزیع کننده خریدم که همینطور در مغازه مانده و خریدار ندارد.

رستمی افزود: ما بخاطر اینکه مردم دست خالی از مغازه هایمان بیرون نروند در کنار روغن این محصولات را نیز خریداری کردیم ولی عملا برای ما جز ضرر مالی چیزی دیگری نداشت.

در هر حال این روزها و در شرایط کمی اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم و در سایه ضعف مدیریتی در نهادهای تنظیم کننده بازار، راه تخلف برای برخی سودجویان فراهم شده است.

کد خبر: ۶۹٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha