۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
وعده جهانگیری در ماههای پایانی دولت؛ مردم ایران به زودی طعم شیرین مقاومت خود را می‌چشند
با آغاز دوران بایدن مطرح شد

وعده جهانگیری در ماههای پایانی دولت؛ مردم ایران به زودی طعم شیرین مقاومت خود را می‌چشند

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: شاهد روزها و هفته‌های خوشی خواهیم بود و مردم ایران طعم شیرین مقاومت خود را خواهند چشید.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: زمستان تمام شد و رو سیاهی به کسانی ماند که به جای آن که دولت را در مقابله با آمریکا کمک کنند با زبان و اقدام خود، چوب لای چرخ دولت گذاشتند.

جهانگیری گفت: در دی‌ماه سال جاری که همچنان دونالد ترامپ در مسند ریاست جمهوری بود، وزارت نفت به بزرگترین رقم صادرات نفت خام، میعانات و فراورده‌های نفتی دست یافت.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در سه سال گذشته درآمد نفتی کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت، اما وزارت نفت با روش‌ها و اقدامات شجاعانه موفق شد به این رکورد در صادرات دست یابد.

جهانگیری گفت: شاید کسی تصور نمی‌کرد کشوری که درگیر سخت‌ترین و شدیدترین تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، حتی قادر باشد پروژه‌های توسعه‌ای متوسط را اجرا کند، اما در همین دوره، شاهد راه‌اندازی پالایشگاه بیدبلند بودیم که نمادی از کارهایی بود که در دوره تحریم‌های آمریکا در کشور انجام شد.

وی افزود: وزارت نفت و صنعت نفت کشور به معنای واقعی کلمه کارآمدی، توانمندی و ما می‌توانیم را نه در حرف، که در عمل اجرا کردند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: این کارهای بزرگ، نماد کارآمدی سیستم است که در دوره تحریم به معنای واقعی کلمه و به تعبیر مقام معظم رهبری، تحریم‌ها را بی اثر کرده و نگذاشتند پروژه‌ها تعطیل شود.

جهانگیری افزود: کشور ما با اجرای اقدامات بزرگ به زودی صاحب دانش فنی در بخش‌های مختلف می‌شود که توسط دانشمندان کشورمان تولید شده و پیش از این در انحصار چند کشور بود.

وی ساخت انواع کمپرسور و توربین را که با استانداردهای معتبر بین المللی ساخته و در بخش‌های مختلف صنعت نفت و گاز استفاده می‌شود، نشان‌دهنده توانمندی کشور در ارائه خدمات بزرگ در صنعت نفت دانست.

معاون اول رئیس جمهور ساخت توربین خط انتقال گوره - جاسک را که خطی راهبردی برای کشور محسوب می‌شود، یکی دیگر از اقدامات بزرگ وزارت نفت با همکاری بخش‌های مختلف صنعتی و از جمله فولاد مبارکه و نوردهای مرتبط دانست.

جهانگیری همچنین آن را در شرایطی که پیش از این حتی ورق‌های معمولی فولاد به دلیل ارز بری، آن را از خارج کشور وارد می‌کردند یک اقدام بزرگ در صنعت نفت اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از اقدام وزارت نفت برای همکاری با دانشگاه‌ها تجلیل کرد و گفت: روزی که وزیر نفت اعلام کرد دانشگاه‌ها وارد صنعت نفت خواهند شد، ریسک بالایی داشت و فکر می‌کردیم این امر زمان زیادی می‌برد، اما امروز اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌های زیادی درگیر صنعت نفت و تولید تجهیزات فنی و مهندسی و دانش این صنعت شده است.

کد خبر: ۶۹٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      0 0
      کمال تاسف فعلا دلار دارد می رود بالا هر وقت آوردید پاین افتخار کنید