۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی دی‌ ماه ۱۳۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته پایانی دی‌ ماه ۱۳۹۹

نرخ رشد اقتصادی چین، افزایش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو، نرخ بیکاری در استرالیا و تعدیل پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی آلمان در سال جدید جزو مهم‌ترین آمارهای تجاری و اقتصادی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۴.۱ میلیارد نفر
بانک جهانی: در حال حاضر ۴.۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و می‌توان شبکه‌های اجتماعی را ابزارهایی مهم برای مقابله با برخی چالش‌ها و کمک به تحقق اهداف توسعه قلمداد کرد.

۴ درصد
بانک جهانی: انتظار می‌رود تولید ناخالص جهان در سال آینده میلادی ۴ درصد کمتر از رقم پیش‌بینی شده برای این سال در آخرین گزارش بانک جهانی قبل از آغاز بحران کرونا باشد.

۲.۷ میلیارد دلار
صندوق بین‌المللی پول: هیئت رئیسه صندوق بین‌المللی پول با گشایش یک خط اعتباری به ارزش ۲.۷ میلیارد دلار برای کشور پاناما به‌منظور کمک به مقابله با بحران کووید-۱۹ در این کشور موافقت کرده است.

از ۴ درصد به ۳ درصد
بلومبرگ: یک منبع آگاه در دولت فدرال آلمان در مصاحبه با خبرنگار بلومبرگ اعلام کرد که وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی این کشور را از ۴ درصد به ۳ درصد تعدیل کرده است و پیتر آلتمایر، وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان، طی روزهای آینده این موضوع را به اطلاع عموم خواهد رساند.

۱۰ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت کره‌ای سامسونگ احداث یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تولید تراشه‌های الکترونیکی در ایالت تگزاس آمریکا با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ میلیارد دلار را در دست بررسی دارد.

۳ میلیارد دلار
بلومبرگ: تنش‌های تجاری میان استرالیا و چین باعث کاهش ۳ میلیارد دلاری صادرات استرالیا به چین در سال گذشته میلادی شده است.

۲.۳ درصد
فایننشال تایمز: اداره ملی آمار چین اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۲.۳ درصد افزایش یافته است. در بین اقتصادهای بزرگ جهان، چین تنها کشوری است که سال گذشته میلادی را با رشد اقتصادی مثبت پشت سر گذاشته است.

۲۰.۹ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت اینتل در سال مالی ۲۰۲۰ حدود ۲۰.۹ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم در مقایسه با سود خالص شرکت در سال گذشته میلادی ۰.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۳ میلیون دستگاه خودرو و ۶۱۰ میلیون دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت خودروسازی فورد قصد دارد ۳ میلیون دستگاه از خودروهایی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به فروش رسانده است را به دلیل نقص فنی در ایربگ آنها فراخوان کند. فراخوان این خودروها ۶۱۰ میلیون دلار هزینه مستقیم به شرکت فرود تحمیل خواهد کرد.

۶.۶ درصد
رویترز: اداره آمار استرالیا اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ماه دسامبر با کاهش ۰.۲ واحد درصد نسبت به ماه قبل از آن به ۶.۶ درصد رسیده است.

۱۵ میلیارد رینگیت
بیزنس استاندارد: دولت مالزی از یک بسته حمایت اقتصادی به ارزش ۱۵ میلیارد رینگیت (۳.۷ میلیارد دلار) برای کمک به کاهش اثرات اقتصادی بحران کرونا رونمایی کرد. به گفته محی‌الدین یاسین نخست‌وزیر مالزی، این بسته اقتصادی شامل پرداخت‌های نقدی به اقشار فقیر، تخفیف‌های مالیاتی و یارانه‌های دستمزد خواهد بود.

۹۷.۳ درصد
یورو استات: نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو در پایان سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به ۹۷.۳ درصد رسیده است که در مقایسه با رقم آن در پایان سه‌ماهه دوم ۲.۳ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۶۹٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha