۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
عقب ماندگی خراسان جنوبی در تامین زیرساخت ها | وعده مسئولان محقق نشد
استاندار خراسان جنوبی:

عقب ماندگی خراسان جنوبی در تامین زیرساخت ها | وعده مسئولان محقق نشد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی خراسان جنوبی، در بحث تأمین زیرساخت ها از میانگین های کشوری عقب تر هستیم که نیازمند توجه است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری در دیدار معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تعداد قابل توجهی از واحدهای مرغداری استان را درگیر کرده و خسارت هایی به همراه داشته است. 

وی با اشاره به مکاتباتی که در این زمینه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، تصریح نمود: تعداد زیادی از کارگران به واسطه این بحران بیکار شده اند و تا زمان پاکسازی واحدها، بازگشت شان به کار مقدور نیست، لذا طی مکاتباتی با وزارتخانه خواستیم، آنفلوآنزا را حادثه ای قهری ببینند و در همین راستا به کارگران این مجموعه ها توجه ویژه ای شود. 

استاندار خراسان جنوبی، این منطقه را سرشار از ذخایر فراوان با موقعیت های زیاد برای کار و تلاش نام برد و گفت: بنا به دلایلی، زمینه های بهره مندی ار این ذخایر فراهم نشده، در حالی که اگر این اتفاق می افتاد، جمعی از جوانان جویای کار نداشتیم. 

ملانوری تأکید کرد: ما باید به گونه ای اقدام کنیم که زمینه های کار و اشتغال برای این افراد مشتاق کار فراهم شود. 

وی ادامه داد: در همین راستا در سفر وزرا و مدیران کشوری در دوره های مختلف، وعده هایی داده شده اما به صورت کامل عملیاتی نشده است لذا لازم است وزارتخانه عنایت ویژه ای کند تا این مهم محقق گردد. 

استاندار خراسان جنوبی به موضوع پراکندگی جمعیت و وسعت استان اشاره کرد و گفت: این شرایط، سرویس دهی به مردم و تأمین زیرساخت ها را سخت تر از جاهای دیگر کرده، به همین جهت در بحث تأمین زیرساخت ها از میانگین های کشوری عقب تر هستیم. 

ملانوری ادامه داد: طی سنوات گذشته، در زمینه تأمین نیازها، خدمات زیادی صورت گرفته اما استان، همچنان از خیلی از امکانات زیرساختی بی بهره است، در حالی که اگر این خدمات فراهم گردد،زمینه های ورود مردم به عرصه کار نیز فراهم می شود. 

وی با تأکید بر سفر معاونین و مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، اظهار امیدواری کرد؛ این سفر، خیر و برکت فراوانی برای مردم استان به همراه داشته باشد. 

استاندارخراسان جنوبی در ادامه به تشریح درخواست های استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از این مطالبات، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه روستایی و عشایری است که اگر کامل شوند، اشتغال قابل توجهی ایجاد می کنند و در نتیجه در ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس مؤثر خواهند بود. 

ملانوری تأکید کرد: پروژه های کارگری نیز باید تعیین تکلیف شوند و در پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نیز لازم است، خراسان‌جنوبی ویژه دیده شود. 

وی به موضوع بیمارستان تأمین اجتماعی زیرکوه هم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و حتی تجهیراتی هم همین هفته گذشته برای این حوزه خریداری شده است. 

به گفته وی؛ مطالبه استان این است که این مجموعه به طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا برای توسعه آن اقدام نماید. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی حوزه ها از جمله شستا و... برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند،ما هم از سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت استقبال می کنیم. 

به گفته وی؛ تأمین تسهیلات اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از درخواست های استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد. 

استاندار خراسان جنوبی، راه اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای در برخی شهرستان ها و تحقق وعده بانک رفاه در پرداخت تسهیلات ویژه برای انجام طرح توسعه کویرتایر را از دیگر مطالبه های استان برشمرد. 

ملانوری اظهار امیدواری کرد؛ با عنایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم استان توانمند شوند. 

وی تأکید کرد: مردم برای نظام کم نگذاشته اند، لذا باید کمک کنیم و دولت هم سهم خود را بگذارد تا شاهد تحول در استان باشیم.

کد خبر: ۶۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha