۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
انگلیس: ویروس جهش یافته از نوع اول آن کشنده تر است

انگلیس: ویروس جهش یافته از نوع اول آن کشنده تر است

امکان افزایش مرگ و میر بر اثر شیوع ویروس کرونای جهش یافته وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، دولت انگلیس با انتشار بیانیه ای درباره نتایج اولیه از تجزیه و تحلیل ویروس کرونای جهش یافته اعلام کرد، ویروس کرونای جهش یافته که برای نخستین بار در این کشور شیوع یافت، مرگبارتر از نوع اولیه آن است.

اما با این حال دولت انگلیس خاطرنشان کرد که در مرحله کنونی ابهامات بسیاری در داده ها وجود دارد و تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه مطبوعاتی روز بیست و دوم ژانویه درباره ویروس جهش یافته کرونا با اشاره به اینکه گزارش ها حاکی از این است که ویروس جهش یافته کرونا ممکن است در افزایش میزان مرگ و میر نقش داشته باشد، بر مرگبارتر بودن ویروس جهش یافته کرونا در مقایسه با نوع اولیه آن تاکید کرد.

در انگلیس شیوع ویروس کرونای جهش یافته که مسری تر از نوع اولیه آن است، بسیار جدی است و گفته می شود بیش از هزار نفر در روز بر اثر ابتلا به این نوع ویروس جان خود را از دست می دهند.

«پاتریک والانس»، مشاور ارشد پزشکی دولت انگلیس که در این نشست خبری حضور داشت اعلام کرد، نتایج تجزیه و تحلیل از داده های مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته نشان می دهد که خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته در افراد بالای شصت سال بیشتر از نوع اولیه آن است.

به این ترتیب، از هر هزار نفر مبتلا به ویروس جهش یافته سیزده تا چهارده نفر جان خود را از دست می دهند. این در حالی است که آمار تلفات ناشی از نوع اولیه ویروس کرونا از هزار نفر حدود ده نفر بوده است. از سوی دیگر گفته می شود ، واکسن هایی که هم اکنون برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تزریق می شوند،‌ در برابر ویروس جهش یافته هم موثر است.

«ماریا فان کرخوف»، مدیر امور فنی مقابله با شیوع ویروس کرونا در سازمان جهانی بهداشت، در مصاحبه مطبوعاتی مقرر شده در روز بیست و دوم ژوئن درباره انتشار بیانیه دولت انگلیس با اشاره به اینکه از جزییات آن اطلاعی ندارم، اظهار داشت: «نمی توان گفت افزایش شمار مرگ و میر در انگلیس حتما مربوط به ویروس کرونای جهش یافته است. چرا که با افزایش شمار مبتلایان، تعداد بستری شدگان در بیمارستان ها و به دنبال آن فشار به کادر پزشکی افزایش می یابد. بنابراین این احتمال وجود دارد که پزشکان و پرستاران نتوانند از وظایف خود در قبال بیماران بر آیند و در نتیجه تعداد مرگ و میر ها افزایش یابد.»

همچنین «مایک رایان»، مدیر برنامه فوریتهای سلامت و درمان سازمان جهانی بهداشت، گفت: «در این مرحله نمی توان گفت که ویروس جهش یافته کرونا از نوع اولیه آن مرگبارتر است. چون وقتی افراد بیشتری آلوده می شوند، طبیعی است که افراد بیشتری هم جان خود را از دست بدهند.»

کد خبر: ۶۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha