۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
رسیدن به شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در هفته‌های بعد دور از انتظار نیست
تحلیل روزانه بورس به بیان کارشناس؛

رسیدن به شاخص یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در هفته‌های بعد دور از انتظار نیست

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که اگر ریسک‌هایی مانند رانت‌جویی از بازار سرمایه حذف شوند، بازار به خوبی رشد خواهد کرد و این مسئله می‌تواند تا اواخر بهمن ادامه داشته باشد.

رامین کیانی؛ بازار: همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با وضعیت این روزهای بازار سرمایه اظهار کرد: بازار با رسیدن به مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نشان می‌دهد که در حال شکل دادن یک حمایت قوی برای خود است و این کف مانع از سقوط بیشتر بازار می‌شود و از طرفی هم، شرایط بازار و قیمت سهام و گزارش‌های خوب سودآوری شرکت‌ها در ۹ ماهه نخست امسال نشان‌دهنده این است که قیمت سهم‌ها در وضعیت کنونی مورد حمایت بازار است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری مصوبات وزارت صمت روی سهام فولادی‌ها و روی بازار امروز تصریح کرد: اگر مقداری تنش‌هایی مانند قیمت‌گذاری فولاد و محدودیت صادرات که این هفته ریسک آن‌ها از بازار برداشته شد، کمتر شود، بازار به سمت مرزهای حمایتی یک میلیون و ۳۵۰ هزار و بعد از آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد حرکت خواهد کرد، اما به صورت سنتی مانند همیشه، ما در دهه فجر با یک بازار خوب همراه بوده‌ایم و ممکن است آخرین پیک‌های شاخص را در هفته آخر بهمن ماه شاهد باشیم.

این کارشناس بورس درباره وضعیت اسفند ماه نیز چنین گفت: در اسفند نیز، بازار تعداد روزهای کمتری فعالیت خواهد کرد و سرمایه‌گذاران مسئله نقدینگی را خواهند داشت و به این ترتیب، می‌توان گفت بهمن ماه آخرین فضای مانور شاخص است.

دارابی اضافه کرد: برداشته شدن محدودیت صادرات از صنایع فولادی بسیار مهم است چراکه صنایع فولادی ما صنایع پیشرو و موفقی هستند که به واسطه راه‌اندازی بورس کالا و جلوگیری از رانت‌جویی، عده‌ای از این صنایع توانستند رشد کنند که متأسفانه، در صنایع معدنی و خودرویی شاهد این قضیه نبودیم. ما امیدوار هستیم صنایع فولادی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند و با جریان‌هایی که رانت ایجاد می‌کنند، صنایع فولادی ما متوقف نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازار تا یک یا دو هفته آینده فرصت رشد را داشته باشد و جای امید دارد که بازار تا شاخص یک میلیون و ۳۵۰ هزار و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بتواند بدون مشکل بالا بیاید.

کد خبر: ۶۹٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha