۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
افت فشار مخزن مشترک پارس جنوبی صحت ندارد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

افت فشار مخزن مشترک پارس جنوبی صحت ندارد

مشکین‌فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با رد ادعاهای مربوط به افت فشار مخزن مشترک پارس جنوبی گفت: برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی امسال ۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین‌فام درباره جزئیات افزایش تولید نفت از میدان مشترک پارس جنوبی در سال‌ جاری گفت: بخشی از این افزایش تولید گاز، به تعمیر و وارد مدار شدن خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی و بخش دیگر به تکمیل عمده چاه‌های گازی پارس جنوبی از پارسال تاکنون مربوط می‌شود که در مجموع انجام این فعالیت‌ها، برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی نزدیک به ۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

وی ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون با توجه به ورود به فصل سرما، روزانه ۶۸۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت می‌شود و دستیابی به سقف ظرفیت تولید، نیازمند هماهنگی بیشتر و رفع محدودیت‌هاست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، اخبار منتشرشده درباره افت فشار گاز در پارس جنوبی را رد کرد و افزود: افت فشار گاز در پارس جنوبی تا به امروز رخ نداده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سه یا چهار سال آینده، افت فشار گاز در میدان پارس جنوبی به مرور آغاز شود.

مشکین‌فام به تمهیدات اندیشیده‌شده برای رفع افت فشار گاز در میدان مشترک گازی با قطر نیز اشاره کرد و گفت: طراحی و مهندسی تأسیسات مربوط به فشارافزایی گاز در حال انجام است و مباحث مربوط به تقویت فشار گاز را تا رسیدن به چارچوبی مشخص برای اجرا، با یکی از شرکت‌های داخلی دنبال می‌کنیم.

کد خبر: ۶۹٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha