۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
تغییر میزان کفایت سرمایه برای تاسیس شرکت هواپیمایی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد

تغییر میزان کفایت سرمایه برای تاسیس شرکت هواپیمایی

ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تغییر کفایت سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت هواپیمایی (ایرلاین) از ۱۰۰ میلیون دلار به ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمدحسن ذیبخش همچنین از تسهیل فرایند و مقررات تاسیس و اخذ مجوز شرکت هواپیمایی خبر داد.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای عالی هواپیمایی این موضوعات بررسی شد و تصمیم بر تسهیل مقررات از جمله حذف هزینه دلاری برای کفایت سرمایه گرفته شد، گفت: پیش از این کفایت سرمایه شرکت هواپیمایی ۱۰۰میلیون دلار تعیین شده بود، اما به دلیل شرایط کشور در حوزه ارز و افزایش قیمت‌ها در این بازار، تصمیم گرفتیم دلاری بودن کفایت سرمایه را حذف کنیم و در حال حاضر با مصوبه جدید کفایت سرمایه مورد نیاز برای تاسیس ایرلاین ریالی است.

وی از تسهیل فرایند و مقررات تاسیس و اخذ مجوز شرکت هواپیمایی خبر داد.

ذیبخش درباره حداقل کفایت سرمایه تاسیس شرکت هواپیمایی (ایرلاین) براساس مصوبه جدید ادامه داد: در حال حاضر حداقل سرمایه در نظر گرفته شده ۸۰۰ میلیارد تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از وجود درخواست‌هایی برای تاسیس شرکت هواپیمایی (ایرلاین) جدید گفت: هر چند شرایط اقتصادی کشور و شرایط شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا بر سرمایه گذاری در این صنعت اثرگذار بوده، اما همواره درخواست برای تاسیس شرکت هواپیمایی جدید وجود داشته و دارد.

کد خبر: ۶۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha