۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
 ضرورت رفع مشکلات در قطب تولید مرغ و تخم مرغ استان سمنان/ تامین ۷ درصد تخم مرغ مورد نیاز تهران
در جلسه ستاد تنظیم بازار آرادان تاکید شد؛

ضرورت رفع مشکلات در قطب تولید مرغ و تخم مرغ استان سمنان/ تامین ۷ درصد تخم مرغ مورد نیاز تهران

آرادان - نشست ستاد تنظیم بازار آرادان با محوریت پیشگیری از واردات تخم مرغ، کنترل قیمت این محصول و همچنین نظارت بر بازار شب عید در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه ستاد تنظیم بازار آرادان شامگاه چهارشنبه در حالی به میزبانی فرمانداری و با حضور دستگاه های عضو برگزار شد که مجتبی بور بور فرماندار این شهرستان ضمن تاکید بر جلوگیری از واردات تخم مرغ به استان و به خصوص آرادان، توضیح داد: برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده نباید گذاشت که این محصول به شهرستان وارد شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید کننده های آرادانی به تداوم تولید مرغ و پیشگیری از واردات این محصول منجر می شود، افزود: آرادان قطب تولید مرغ و تخم مرغ در استان سمنان است. 

فرماندار آرادان تاکید کرد: در صورت بروز حاشیه زیان برای تولید کنندگان در زمان کاهش قیمت فروش، قیمت کف حمایتی مرغ حفظ شود.

بور بور همچنین به بازار شب عید هم اشاره کرد و گفت: باید نظارت ها بر بازار شب عید به خصوص در اقلام ضروری مردم مانند شیرینی، آجیل، برنج و گوشت و ... تشدید شود همچنین باید از بازرسان صنعت معدن در این رابطه استفاده کرد.

در این جلسه همچنین مطرح شد که آرادان سهم عمده ای در تولید تخم مرغ و مرغ در سطح استان سمنان دارد، این شهرستان همچنین طبق اعلام کارشناسان روزانه هفت درصد تخم مرغ مورد نیاز تهران را نیز تامین می‌کند.

در هفت ماهه اول سال جاری در سطح استان سمنان ۳۰ هزار تن تخم مرغ تولید شده است همچنین مازاد تخم مرغ تولیدی استان سمنان به دیگر استان ها به خصوص تهران صادر می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، گرمسار و آرادان نزدیک به نیمی از تخم مرغ استان را تولید می کنند.

کد خبر: ۶٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha