۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
بومی‌سازی ۲۰ نوع افزایه‌ حفاری به همت پژوهشگاه صنعت نفت

بومی‌سازی ۲۰ نوع افزایه‌ حفاری به همت پژوهشگاه صنعت نفت

پژوهشگاه صنعت نفت با حمایت و مشارکت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران موفق به بومی‌سازی ۲۰ قلم از افزایه‌های مهم و راهبردی حفاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دیروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در نخستین روز از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دستاوردهای پژوهشگاه در حوزه صنایع بالادستی بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های پژوهشگاه در بخش‌های مختلف از جمله بومی‌سازی افزایه‌های راهبردی صنعت حفاری قرار گرفت.  

عزت‌الله کاظم‌زاده، رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت در این بازدید،  ضمن قدردانی از حمایت‌های شرکت ملی نفت ایران در پیشبرد فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه طرح‌های میدان‌محور گفت: دفتر مدیریت پروژه و تیم‌سازی گروه‌های تخصصی در پژوهشگاه به‌خوبی شکل گرفته و پیشرفت این طرح‌ها مطابق برنامه زمانی در حال انجام است.

وی با تأکید بر انجام مطالعات تحقیقاتی درزمینه مخازن غیرمتعارف در حوزه اکتشاف افزود: در حوزه میدان‌های نامتعارف، مهم‌ترین طرح در حال انجام مربوط به اکتشاف منابع هیدرات‌های گازی در دریای عمان است که تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و درصدد هستیم با به‌کارگیری فناوری روزآمد دنیا، افزون بر برآورد حدودی از مقدار ذخیره گاز در این مخازن، به این پرسش مهم پاسخ دهیم که مهم‌ترین مکان برای حفاری به‌منظور دستیابی به این منابع گازی چه نقاطی است.

رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به بومی‌سازی تعداد زیادی از افزایه‌های حفاری اظهار کرد: با مشارکت همه‌جانبه مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران به ۲۰ قلم از افزایه‌های بسیار مهم و راهبردی حفاری دست یافته‌ایم. برای نمونه توانسته‌ایم راه‌حل‌های بسیار مؤثری برای جلوگیری از هرزروی سیال حفاری ارائه کنیم که سبب جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین در این حوزه شده و زمینه‌های خودکفایی و اشتغال‌زایی را فراهم ساخته است.

کد خبر: ۶۹٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha