۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
انفجار در پتروشیمی بجنورد؛ خسارت‌ها در دست بررسی است
مسئولان تائید کردند؛

انفجار در پتروشیمی بجنورد؛ خسارت‌ها در دست بررسی است

بجنورد- قطعه درام یکی از مخازن بخار بویلر مجتمع پتروشیمی خراسان در بجنورد براثر یخ‌زدگی ناشی از قطعی گاز دچار انفجار شد که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت.

بازار؛ گروه استان ها:  صدای انفجار مهیبی ظهر دیروز از پتروشیمی خراسان در بجنورد شنیده شد که صدای این انفجار موجب ترس و وحشت و لرزش منازل روستاهای اطراف این مجتمع شد. به گفته مسئولان نوسان و قطعی گاز در مدار تولید پتروشیمی خراسان٬ موجب ترکیدگی یکی از دیگ‌های بخار این مجتمع و تصاعد بخار سفیدرنگ بر فراز آسمان و ایجاد صدایی وحشتناک در اطراف آن شد.

 در این حادثه به دلیل قطع و وصل گاز به قطعه درام و سایر تجهیزات پتروشیمی خراسان خسارت وارد شد که خوشبختانه این نقص فنی هیچ‌گونه خسارت جراحتی و جانی در برنداشته است.

آسیب قطع و وصل گاز به تجهیزات پتروشیمی خراسان
زورمند رئیس بهره‌برداری پتروشیمی خراسان با بیان اینکه قطع و وصل چندین‌باره گاز و عدم مدیریت فشار گاز استان باعث ورود آسیب جدی به یک تجهیز واحد آمونیاک پتروشیمی خراسان شد، می گوید:  یخ‌زدگی ناشی از قطعی گاز باعث شد یک تجهیز واحد آمونیاک در حین راه‌اندازی دچار ترکیدگی شود. خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی و جراحتی در پی نداشته و کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت مالی آن هستند.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان نیز می‌گوید: اشکالات فنی به وجود آمده ناشی از حادثه ترکیدگی یکی از درام‌ها هنگامی رخ‌داده که واحدها به علت قطعی گاز خوراک شرکت در مدار تولید نبودند و به لطف خدا این حادثه جزئی تلفات انسانی و جراحتی در برنداشته است.

علیرضا بابا زاده بابیان اینکه اشکالات فنی جزئی سد راه تولید نخواهند بود اظهار می‌دارد:پتروشیمی خراسان از نیروی انسانی متخصص و خبره‌ای برخوردار است و به‌زودی پس از انجام تعمیرات لازم، واحدها راه‌اندازی شده و به محصول خواهیم رسید همچنین باید گفت همه تجهیزات و دستگاه‌های مجتمع خراسان بیمه هستند و خسارات وارده جبران خواهد شد.

مردم نگران نباشند
شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز بعد از بازدید از این مجتمع می‌گوید: گزارش‌های اولیه حاکی از بروز نقص فنی در سیستم انتقال بخارآب سبب انفجار شده است اما تیم کارشناسی در حال بررسی است و به‌رغم بروز این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و خسارت مالی هم در حال برآورد است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه نشت گاز وجود نداشته و مردم نگران نباشند، می‌کند: صرفاً انفجار در بخارآب بوده و همه مسئولان پای‌کار هستند که آب منبع تخلیه شود و موردبازسازی قرار گیرد همچنین اگر اشکال خاصی ایجاد نشده بود تا ده روز آینده بازسازی خط انتقال صورت خواهد گرفت تا کارخانه به مدار تولید آمونیاک و تولید سایر محصولات برگردد.

پتروشیمی خراسان، مستقر در بجنورد، برای چهار هزار نفر اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. این مجتمع صنعتی که در ۱۷ کیلومتری جاده بجنورد - شیروان در ۲۰۰ هکتار اجراشده، از پیشرفته‌ترین واحدهای تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت در کشور است.

کد خبر: ۶۹٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha