۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
احیای فرش راور کرمان با ایجاد ۱۰۰۰ شغل توسط بنیاد برکت/ همسایگان شمالی بازار خوبی برای صادرات هستند
مدیرعامل بنیاد برکت:

احیای فرش راور کرمان با ایجاد ۱۰۰۰ شغل توسط بنیاد برکت/ همسایگان شمالی بازار خوبی برای صادرات هستند

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از احیای فرش راور کرمان با طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد هزار شغل توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی با اعلام ایجاد هزار شغل و حضور فعال و پررنگ بنیاد برکت در شهرستان راور افزود: تا به امروز ۴۹۰ طرح اشتغال‌زایی در رسته فرش دستبافت در راور به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد یک‌هزار و ۴۷ فرصت شغلی در این شهرستان شده است.

مدنی با بیان اینکه میزان حجم سرمایه‌گذاری کل برای راه‌اندازی ۴۹۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در راور ۴۴۱ میلیارد ریال است، گفت: ۴۶۲ طرح اشتغال‌زایی این بنیاد در شهرستان راور به بانوان اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: شبیه‌سازی، تقلب‌بافی، تغییر فرهنگ و نداشتن صرفه اقتصادی باعث شده بود بافت فرش در راور کرمان با رکود مواجه شود که طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت باعث بازگشت رونق به این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از زنان و جوانان شهر به قالی‌بافی مشغول هستند.

حمایت بنیاد در طول زمان بافت برای جلوگیری از پیش فروش فرش و سود بیشتر قالی بافان
مدنی با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید فرش راور به عنوان یک برند گفت: بنیاد برکت در حوزه‌های تامین مواد اولیه، معرفی پشتیبان، ارائه خدمات جانبی و بازاریابی محصول نهایی جهت تشکیل و تکمیل زنجیره تولید فرش در راور فعال است. در همین راستا و برای اولین بار، دو کارگاه رنگرزی و پرداخت قالی در این شهر آغاز به‌کار کرده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین چهار کارگاه قالی‌بافی در راور مشغول به فعالیت هستند که یکی از این کارگاه‌ها توسط یکی از اساتید دانشگاه فرش این شهرستان راه‌اندازی شده و افراد مشغول در این کارگاه هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان همین دانشگاه هستند. در این کارگاه علاوه بر بافت، مرمت و پرداخت قالی هم انجام می‌شود.

مدنی یادآور شد: بافت یک تخته فرش بیشتر از یک‌سال زمان می‌برد و بنیاد برکت در این مدت، از قالی‌بافان برای امرار معاش حمایت می‌کند تا مجبور به پیش‌فروش محصول خود نباشند و سود بیشتری نصیب‌شان شود.

راه اندازی طرح سبب اشتغال ۶ هزار نفر در مناطق کم برخوردار کرمان شد
وی با تاکید بر بازاریابی هر چه بیشتر برای فرش راور یادآور شد: تمام کشورهای همجوار به‌خصوص همسایگان شمالی، بازار خیلی خوبی برای فرش راور محسوب می‌شوند و این برند ایرانی قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین با اشاره به راه‌اندازی دو هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان کرمان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای شش هزار نفر در مناطق کم برخوردار استان کرمان شده است.

مدنی با اشاره به فعالیت ۱۸ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان کرمان افزود: هفت شهرستان راور، کوهبنان، فهرج، ریگان، نرمانشیر، رودبار جنوب و عنبرآباد و ۱۲۰ روستا در این استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.

۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری در مناطق محروم کرمان
وی یادآور شد: یک‌هزار و ۳۶ طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در مناطق محروم استان کرمان در شرف راه‌اندازی است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از سه هزار و ۱۰۰ متقاضی را به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور این بنیاد در استان کرمان دو ‌هزار و ۷۶ میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز سه هزار و ۳۸۸ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

کد خبر: ۶۹٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha