۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
۱۵ سال گذشته در اصفهان پروانه خیاطی مردانه‌دوز صادر نشده است/ رکود در بازار خیاطی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۱۵ سال گذشته در اصفهان پروانه خیاطی مردانه‌دوز صادر نشده است/ رکود در بازار خیاطی

اصفهان- جعفر خوش‌خلق، نائب رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان به عدم استقبال جوانان از راه‌اندازی خیاطی مردانه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ سال است که در اصفهان پروانه خیاطی مردانه دوز صادر نکرده‌ایم و تنها در زمینه تعمیرات و تمدید پروانه در این زمینه صدور پروانه داشته‌ایم.

غلامرضا جعفر خوش خلق در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت نامناسب کسب و کار در خیاطی‌های اصفهان اظهار داشت:باید توجه داشت که یک هزار و ۴۰۰ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه خیاطان اصفهان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۱۰ واحد صنفی زنانه دوزی و ۳۰۰ واحد صنفی پیراهن دوزی است، افزود: به صورت میانگین در هر یک از این واحدها سه نفر مشغول کار بود که در بحران کرونا با مشکل جدی رو به رو هستند.

نائب رئیس اتحادیه خیاطان استان اصفهان با بیان اینکه بحران کرونا آسیب جدی برای صنف خیاطان را به همراه داشت، تصریح کرد: بسیاری از این واحدهای صنفی مجبور به تعدیل نیرو و یا فعالیت نیمه وقت شدند.

۸۰ درصد خیاطی‌های اصفهان استیجاری است
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از واحدهای صنفی تحت پوشش خیاطان اصفهان محل اجاره‌ای دارند، ادامه داد: هزینه‌های سرسام آور برای نگهداری محل کسب بدون درآمد در بحران کرونا منجر به تعطیلی قطعی و موقت بسیاری از خیاطی‌های اصفهان شد.

جعفر خوش خلق با بیان اینکه تعطیلی مدارس و لغو همه مراسم‌ها و رفت و آمدها منجر به عدم نیاز مردم به لباس جدید و همچنین فرم مدرسه شده است، ابراز داشت: همه امید خیاطان به زمان نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و اعیاد بود که آن هم از بین رفت.

وی با بیان اینکه هنوز خبری از پویا شدن بازار در ایام نزدیک به عید نوروز نیز وجود ندارد، ادامه داد: چنانچه قرار باشد بازار خیاطی در نوروز رونق بگیرد باید از نیمه دی ماه این روند آغاز شود و این در حالی است که هنوز شاهد اتفاق جدی در این زمینه نیستیم.

دریافت هزینه‌های خیاطی کمتر از تعرفه تعیین شده
نائب رئیس اتحادیه خیاطان اصفهان با بیان اینکه تعیین تعرفه‌های خیاطی از سوی اتحادیه به واحدهای صنفی ابلاغ می‌شود، ابراز داشت: این در حالی است که بسیاری از واحدهای صنفی به دلیل عدم استقبال مشتری کمتر از تعرفه را دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ حمایتی از خیاطان اصفهان در بحران شیوع کرونا صورت نگرفته است، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از واحدهای تحت پوشش ما توسط زنان سرپرست خانوار نیز اداره می‌شوند.

جعفر خوش خلق همچنین به عدم استقبال جوانان از راه‌اندازی خیاطی مردانه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ سال است که در اصفهان پروانه خیاطی مردانه دوز صادر نکرده‌ایم و تنها در زمینه تعمیرات و تمدید پروانه در این زمینه صدور پروانه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین باید توجه داشت که تاکنون ۲۹۰ مجوز فعالیت خیاطی در اصفهان باطل شده است.

کد خبر: ۶۹٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha