۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
یزد پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور شود
استاندار یزد:

یزد پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور شود

یزد- استاندار یزد، گفت: اتکا به شاخص‌های علمی و فناوری و منابع انسانی و نیز تلاش برای ایجاد گفتمان مشترک در حوزه اقتصاد دانش بنیان، استان را به سمت تبدیل شدن به مرکز اقتصاد دانش بنیان کشور خواهد برد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری یزد، محمدعلی طالبی با بیان اینکه توسعه نوآوری را به عنوان رویکرد اصلی توسعه استان برگزیده‌ایم، افزود: بر این اساس توانستیم گفتمان مشترکی را ایجاد کنیم و در این زمینه نیازمند حمایت نهادهای ملی هستیم.

وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهور به یزد، گفت: این سفر باعث شد گفتمان و رویکرد رئیس جمهور به اقتصاد دانش بنیان پررنگ‌تر شود و در دستوری راه اندازی کارخانه‌های نوآوری را در کشور ابلاغ کردند که در برخی استان‌ها هم راه‌اندازی شد.

استاندار یزد در ادامه گفت: برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری استان که اقدام مشترک دولت و بخش خصوصی است را تدوین و این همکاری را به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم و تاکنون نتایج خوبی داشته است. 

طالبی ایجاد مراکز نوآوری صنعتی در حوزه مواد غذایی، نساجی و کاشی و سرامیک را نقطه قوت برای استان دانست و گفت:مجوز اولین پهنه علم و فناوری کشور را برای استان یزد گرفتیم که به استقرار شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد کمک خواهد کرد.

وی افزود: خودمان را به حمایت از استارت آپ‌ها و زیست بوم فناوری مؤظف می دانیم و بنا داریم یزد را به عنوان پایلوت اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور مطرح کنیم.

استاندار یزد گفت: همراهی نمایندگان مجلس بسیار خوب است و در جلسه اخیر با فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

کد خبر: ۶۹٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha