۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
رشد سریعتر اتریوم نسبت به بیت کوین
بازار خبر می دهد؛

رشد سریعتر اتریوم نسبت به بیت کوین

با وجود نوسانی شدن قیمت بیت کوین، تحلیلگران براین باورند که احتمالا اتریوم دومین رمزارز، از بیت کوین سبقت می گیرد.

بازار؛ گروه بورس: دومین ارز رمزنگاری شده در جهان (Ethereum) از ابتدای سال جاری تقریباً دو برابر شده است و از حدود ۷۵۰ دلار رسیده است تا از مرز ۱۴۰۰ دلار در روز سه شنبه عبور کند. این امر به طور قابل توجهی از افزایش بیت کوین در بازار از حدود ۲۹ هزار دلار به ۳۵ هزار  دلار  پیشی گرفته  و جهش ۲۰ درصد داشته است. سایت لایو مینت با متخصصان صنعت ارزهای رمزنگاری شده صحبت کرد تا  بداند که چه چیزی علاقه به ارز رمزنگاری شده (ETH) را در اتریوم افزایش می دهد.

نیسچال شتی، مدیرعامل، WazirX، بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری هند، گفت: به طور معمول، هنگامی که رالی بیت کوین بالغ می شود، آلت کوین مانند اتر به نسبت رشد می کنند. این به این دلیل است که سرمایه گذاران بیت کوین شروع به تنوع بخشیدن به دارایی های خود به سایر ارزهای رمزپایه می کنند. ریپل - سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ - به دلیل دادخواست کمیسیون بورس واوراق بهادار امریکا (SEC)  سقوط کرده است و از این رو سرمایه گذاران به اتریوم منتقل می شوند. همچنین، در سال گذشته رشد مبادلات غیرمتمرکز و سرمایه گذاران معامله از طریق این صرافی ها در اتر افزایش یافته است "،

راهول پگیدیپتی، مدیر عامل شرکت ZebPay، یک صرافی ارز رمزنگاری شده، به تغییر ساختاری در اتریوم به سمت پروتکل ۲.۰ اشاره کرد که به سرمایه گذاران در اتر اجازه می دهد سود کسب کنند. پروتکل جدید به جای "اثبات کار"(ثبات کار یا POW) proof of work) است که برای تایید تراکنش‌ها، تولید بلوک و حفظ امنیت شبکه بلاک چین به کار گرفته می‌شود) بر اساس اصل "اثبات سهام" (اثبات سهام روشی برای حفظ امنیت شبکه‌های بلاک چینی و جایگزینی برای اثبات کار (استخراج) است) ساخته شده است که می تواند هزینه های معامله و مصرف برق را کاهش دهد. تقریبا ۳ میلیون اتریوم ( ۳.۸ میلیارد دلار) برای سهام طولانی مدت قفل و آنها از عرضه قابل خرید حذف شده است.  به طوریکه با عرضه کمتری قیمت های بالاتری را به همراه دارد.  میزان  ارز رمزنگاری شده در بازار حدود ۱۵۰ میلیارد دلار است.

اتر از نظر واحد نسبتاً ارزان تر از بیت کوین است که عامل کشش روانی در بین سرمایه گذاران ایجاد می کند. پگیدیپتی گفت:  در حالیکه شاید داشتن یک بیت کوین کامل احتمالاً اکنون برای اکثر مردم یک رویا است. اما هنوز هم می توانید یک اتر کامل با قیمت ۰.۰۱۳۷۰ دلار(یا ₹۱ lakh هند) خریداری کرد که هنوز هم برای بسیاری قابل دسترس است. شتی گفت: یک نظریه وجود دارد که قیمت اتریوم دو برابر خواهد شد و آن را به بالاترین سطح قبلی خود می رساند، به طور موازی درباره  آنچه در مورد بیت کوین اتفاق افتاده است. با این حال، از هم اکنون، درباره ر حرکت قیمت های آینده محتاط هستم.

کد خبر: ۶۹٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha