۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کرونا خسارت فراوانی به صنعت گل و گیاه محلات زد/ لزوم تشکیل خوشه تولید در منطقه
یک نماینده مجلس:

کرونا خسارت فراوانی به صنعت گل و گیاه محلات زد/ لزوم تشکیل خوشه تولید در منطقه

محلات- سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت های فراوان کرونا به فعالان صنعت گل و گیاه خواستار تشکیل خوشه تولید برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های تولید گل و گیاه زینتی در این منطقه شد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در حاشیه همایش مدل توسعه خوشه های کسب و کار در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که یک پنجم سطح زیر کشت محلات به کاشت گل و گیاه اختصاص دارد، اظهار داشت: متاسفانه آن طور که انتظار می رود، به ظرفیت های محلات پرداخته نشده است.

وی بر تشکیل خوشه تولید گل و گیاه زینتی در محلات تاکید کرد و افزود: می بایست، شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی، متخصصان و گل کاران ماهر و متخصص و پژوهشکده اتحادیه گل دست به دست هم داده و خوشه تولید گل و گیاه زینتی در این منطقه راه اندازی کنند.

نماینده مردم شهرستان های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تنها دهکده گل و گیاه کشور و تنها پژوهشکده ملی گل و گیاه در کشور در محلات قرار دارد، اضافه کرد: این امر به خوبی توانایی و ظرفیت محلات برای پرورش گل و گیاه را به نمایش می گذارد، باید از این ظرفیت ها نهایت بهره را بُرد تا بیش از پیش شاهد ارتقا تولید گل و گیاه در این منطقه باشیم.

سلیمی شیوع ویروس کرونا را سبب وارد آمدن خسارات فراوانی به صنعت گل و گیاه در محلات دانست و گفت: باید خسارت دیدگان از کرونا و فعالانی که در زمینه های مختلف از جمله گل و گیاه فعال بودند، مورد حمایت دولت قرار بگیرند، در سال جاری گردشگری و نیز تولید گل و گیاه زینتی در محلات و دلیجان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا خسارت های زیادی دیده اند و بسیاری از فعالان کار خود را از دست دادند.

کد خبر: ۶۹٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha