۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
تداوم اجرای طرح جوان‌سازی باغات گردو در شهرستان همدان
مدیر جهاد کشاورزی همدان در گفتگو با بازار مطرح کرد:

تداوم اجرای طرح جوان‌سازی باغات گردو در شهرستان همدان

همدان - قدیمی گرجائی؛ مدیر جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در زمینه فعالیت های بخش باغبانی طرح جوان سازی و به روز کردن باغات گردو برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: امسال ۱۰ هزار و ۳۰۰ پیوندک روی دو هزار و ۷۰۰ درخت گردو نصب شد.

احمد قدیمی گرجائی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای ارتقای بخش زراعی در استان همدان برنامه های بسیاری در پیش گرفته شده است، عنوان کرد: در این مسیر اجرای طرح های حفاظت در قالب مبارزه با آفات زراعی و باغی و مبارزه با سن غلات در پیش گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه در سطح ۴۲ هزار هکتار از اراضی طرح هایی اجرایی شده است، عنوان کرد: در این راستا در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مبارزه با آفات به انجام رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه توزیع سموم مورد نیاز نیز انجام شده است، اضافه کرد: در زمینه فعالیت های بخش باغبانی، طرح های جوانسازی و به روز کردن باغات گردو در پیش گرفته شده که در این راستا در سال جاری، ۱۰ هزار و ۳۰۰ پیوندک روی دو هزار و ۷۰۰ درخت گردو نصب شد.

قدیمی باتاکید بر اینکه با این روند نه تنها به لحاظ کمی بلکه به لحاظ کیفی نیز شاهد ارتقای محصول خواهیم بود، یادآور شد: به سمت جوان سازی باغات گردو در شهرستان همدان در حال حرکت هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان از اجرای طرح فراز انگور در شهرستان همدان و پیش روی مناسب این طرح نیز سخن گفت و افزود: سال آینده این طرح را با دقت و کیفیت مناسب پیش خواهیم برد و در این راستا آموزش باغداران را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در ادامه صحبت های خود در زمینه آبرسانی به باغات سطح شهرستان همدان نیز مطرح کرد: چهار طرح مجتمع آبرسانی به باغات در این شهرستان در حال پیگیری است تا بتوانیم با این اقدامات توسعه باغات را نیز در پیش بگیریم.

قدیمی با اشاره به نحوه نظارت بر نحوه توزیع نهاده های دامی و بازدیدهای به عمل آمده در راستای ممانعت از افت توزیع نهاده ها نیز اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت محصولات دامی، آموزش و اقدامات ترویجی را در پیش گرفته ایم.

کد خبر: ۶۸٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha